08/04/2019

Trouwe Liefde, Hosea 10: 9-15

Leef je geloof, Hillie Snoeijer: Hosea 10: 9-15


















WEEK 5 DAG 1
LEES: Hosea 10:9-15, Handelingen 17:27, Jakobus 4:8
SOAP: Hosea 10:12
Voor meer verdieping: Handelingen 17:22-31


SCRIPTURE (Schrift: noteer het betreffende bijbelvers, eventueel in meerdere vertalingen)
  • Hosea 10:12
    Herziene Statenvertaling:
    Zaai voor uzelf in gerechtigheid! Oogst in goedertierenheid! Ploeg voor uzelf ongeploegd land om! Het is tijd om de HEERE te zoeken, totdat Hij komt en het laat regenen: gerechtigheid over u.

    Het Boek: Zaai gerechtigheid uit en u zult mijn liefde oogsten. Ontgin nieuw land, want het is nu de tijd om de Here te zoeken. Dan zal Hij komen en gerechtigheid over u laten regenen.

    Basisbijbel:Zorg ervoor dat jullie weer eerlijk zijn. Zorg ervoor dat jullie goed zijn voor elkaar. Maak een nieuw begin. Want het is tijd om weer naar de Heer te gaan vragen. Wanneer Hij komt, zal Hij jullie redden met zijn rechtvaardigheid. Die zal op jullie neerdalen als regen op een dor land.
OBSERVATION (Observatie: noteer een aantal dingen die je opvallen)
Voor God met zijn straf komt, waarschuwt Hij het volk nog eens. Het is nu nog de tijd van genade. Israël, zaai niet langer boosheid, maar gerechtigheid. Oogst geen slechtheid, maar goedheid. Ontgin een nieuwe akker. Niet alleen jullie daden, maar ook jullie harten (de akker) moeten veranderen. Begin een nieuw leven. Vraag weer naar de Here. Zolang de Heer nog niet met zijn oordelen gekomen is, is het nog tijd om de Here te zoeken. Opdat Hij weer tot jullie komt en Zijn gerechtigheid over jullie laat regenen.
Maar tot dusver heeft het volk niet willen luisteren. Ze gingen maar door met hun boosheid en slechtheid. Ze vertrouwden niet op God, maar op hun eigen wijsheid en op hun grote dappere leger. Daarom zal er binnenkort een oorlog tegen hen uitbreken. Het zal binnenkort met hen gedaan zijn. Ze zullen verwoest en verpletterd worden. Als die dag aanbreekt, zal de koning van Israël totaal verslagen worden.

Handelingen 17:27 zegt dat God wil dat de mensen Hem zoeken. Wanneer ze Hem zoeken, zullen ze Hem vinden. Jacobus 4:8 zegt hetzelfde: Ga naar God, dan zal Hij naar jou toe komen. Stop met het doen van slechte dingen. Leef zoals God het wil.

APPLICATION (Toepassing: Wat betekent dit voor vandaag en voor mij?)
God geeft mensen nog de kans om te ontkomen aan het oordeel. Hij vraagt daarvoor om Hem te zoeken en te luisteren naar Hem. Hij geeft nog tijd van genade. Hij is niet vlug om te oordelen. Hij is uit op het behoud van zondaren. Alleen voor wie hardnekkig slechte wegen blijft gaan, zal het eens te laat zijn. Zoek God nu het nog kan, keer je af van je slechtheid, luister naar God en leef voor Hem. Dan zal Hij zijn rechtvaardigheid over je doen regenen.

PRAYER (Gebed: spreek met God over wat je hebt geleerd)
Vader, wat hebt U een geduld met mensen. U komt nooit onmiddellijk met Uw straf. U waarschuwt en roept op tot bekering. U geeft nog tijd van genade. Heer, maak mij nederig voor U. Laat mij U zoeken en gaan voor Uw wijsheid. Ik wil geen verkeerde wegen gaan. Ik wil luisteren naar U en U volgen op heel mijn levensweg. Heer breng terug wie van U afdwalen. Breng tot inkeer. Laat mensen U zoeken en tot U gaan. U laat niemand tevergeefs zoeken. Wie U zoekt, zal U vinden. Wie tot U nadert, tot hem zult U naderen. Dank U wel voor Uw genade. Laat Uw gerechtigheid op mij regenen. Zodat ik iedere dag Uw goedheid mag ervaren. Amen.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

BOEKENTIP: BEVRIJDENDE LIEFDE (FRANCINE RIVERS)
Voor wie meeleest met de bijbelstudieserie over Hosea (en natuurlijk voor iedereen die van lezen houdt), kan ik het boek "Bevrijdende Liefde" van Francine Rivers aanbevelen. Het is heel mooi om dit boek te lezen naast de bijbelstudie over Hosea. Francine plaatst met deze roman het bijbelverhaal van Hosea tegen de achtergrond van de negentiende eeuw. De onvoorwaardelijke liefde van Michael Hosea voor Angel laat zien hoever God gaat in Zijn liefde voor ons. Heeft Gods onvoorwaardelijke liefde het verzet in jouw hart al doen smelten? Staat jouw hart al open om Gods liefde te ontvangen en te beantwoorden? Een aanrader om te lezen!


Koop bij bol.com

Cadeauwinkel




Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!