01/10/2018

Op zoek naar geluk (5)

Leef je geloof: Op zoek naar geluk


















Je kunt blij zijn met God
zelfs wanneer je omstandigheden je tegen zitten.
De Bijbel laat ons dat op verschillende plaatsen zien.

Denk maar eens aan David.
Je merkt bij David duidelijk een verlangen naar God
en dat hij blij is dat God in zijn leven is
ook al zijn zijn omstandigheden verre van ideaal.

Of denk aan Habakuk.
Van hem lees je hetzelfde.
Hij leeft in de moeilijke tijd van de ballingschap.
Toch spreekt hij heel positief over God.
Je kunt het lezen in Habakuk 3:17-19 (Basisbijbel):

"Zelfs als de vijgenbomen niet zullen bloeien,
en er geen één druif in de wijngaarden te vinden zal zijn,
en we geen enkele olijf van de olijfbomen zullen kunnen oogsten,
en er niets meer op de akkers zal groeien,
en alle schapen uit de stallen zullen worden geroofd,
en alle koeien verdwenen zullen zijn,
zelfs dan zal ik tóch nog juichen over de Heer,
blij jubelen over de God die voor mij zorgt.
Want de Heer is mijn kracht.
Dankzij Hem zal ik rondspringen als een hert.
Hij zal ervoor zorgen dat ik stevig blijf staan.
"

Het was niet alleen in de tijd van de Bijbel
dat mensen blij konden zijn met God ook al was hun situatie moeilijk.
Ook vandaag zijn er vele christenen die dat ervaren.
Die hun vreugde vinden in God, zelfs in barre omstandigheden.

Ervaar jij net als David en Habakuk vreugde in God
ook als de dingen in je leven niet gaan zoals je graag zou zien?
Ik vind het leuk wanneer je hieronder daarover iets met ons wilt delen.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!