24/10/2018

God beschermt de rechtvaardigen

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, God beschermt de rechtvaardigen, Psalm 1:6


















In Psalm 1 is sprake van twee groepen mensen:
Er zijn mensen die worden aangeduid als rechtvaardigen.
Voor anderen wordt de term wettelozen, zondaars, spotters gebruikt.
Het loopt met deze twee groepen verschillend af.

Wanneer je de psalm leest dan wordt van de rechtvaardigen gezegd
dat het gaat om mensen die vreugde vinden in de wet van de Heer
en zich verdiepen in zijn wet, dag en nacht.
Voor de wet van de HEER kun je ook lezen de Bijbel.
Daarin vind je het onderwijs ten leven van God.
Gelukkig de mens die daarin zijn vreugde vindt.
God beschermt hem op zijn levensweg.

Mensen die de tijd nemen om zich te verdiepen in Gods Woord,
en Zijn Woord bewaren in hun hart en daarnaar leven,
in zulke mensen kan Gods leven gaan stromen.
Zo iemand is als een boom geplant aan stromend water.
Doordat Gods Woord in hem is, krijgt hij voeding.
Het zal ervoor zorgen dat hij vrucht gaat dragen
en dat alles wat hij doet tot bloei komt.

De wettelozen storen zich niet aan God noch gebod.
Zij gaan hun eigen weg.
Ze doen wat goed is in eigen ogen.
Zij gaan de weg van het kwaad.
Met hen zal het anders aflopen.
Psalm 1 zegt dat zij zijn als kaf dat verwaait in de wind.
Wie zonder God leeft houdt niet stand.
Zijn weg zal blijken een doodlopende weg te zijn.
Zij kunnen niet rekenen op Gods bescherming.

Kies voor een leven met God.
Kies ervoor om je dagelijks te verdiepen in de Bijbel.
Psalm 1 zegt: Gelukkig de mens die dat doet.
Want dan kan God Zijn levengevend werk in hem doen.
Zijn leven zal tot bloei komen en vrucht dragen.
God staat beschermend om hem heen.

Onderschat nooit het belang van Bijbelstudie.
Lees je Bijbel, verdiep je er dagelijks in.
Het is je geestelijk voedsel.
Door dat iedere dag tot je te nemen,
werkt God het goede uit in je leven.
Zijn leven stroomt dan heilbrengend door je heen.
Je leeft dan onder Gods bescherming.

Heer, geef dat ik dagelijks U zoek.
Dat ik mij niet door alle drukte
laat afhouden van het lezen van Uw Woord.
Doe Uw werk in mij.
Breng mijn leven tot groei en bloei.
Bescherm mij op mijn levenspad.
Dank U wel dat U zo voor mij zorgt.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof



















Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!