11/10/2018

Luister naar Gods wijze lessen



















Wijsheid en leven gaan samen op.
Dwaasheid en dood ook.
Dat vertelt het Bijbelboek Spreuken je keer op keer.
Dwaasheid is dat je eigenzinnig je eigen wegen gaat.
In plaats van te luisteren naar Gods wijze lessen.

Gods Woord staat vol met duidelijke aanwijzingen.
De Heilige Geest die in ons woont wil ons bovendien leiden.
God wil ons door zijn Woord en Geest leren wat wijs en dwaas is.
Wanneer jij ingaat tegen Gods geopenbaarde wil,
zal de Heilige Geest je dat zeker laten weten.
Hij wil voorkomen dat je verdwaalt in je eigen dwaasheid.
Hij wil niet dat zonden je relatie met God in de weg gaan staan.

Er ontstaat een probleem wanneer jij ervoor kiest
Gods stem te negeren en te volharden in je eigen dwaze gedrag.
Dan raak je meer en meer verstrikt in de koorden van de zonde.
Je verdwaalt in je eigen dwaasheid en loopt op een doodlopende weg.
Luister toch naar Gods stem die tot je komt in zijn Woord.
Sla acht op de innerlijke stem van de Geest die je wil waarschuwen.

Leer op basis van Gods wijze lessen
te onderscheiden tussen goed en kwaad.
Wees gehoorzaam aan het onderricht dat God je geeft.
Want zijn lessen brengen vreugde en leven.
Ze houden je weg van een heilloze weg.
Steun niet op eigen inzicht, maar ga de weg van God.
Luister naar de wijze lessen die God je geeft.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!