29/03/2016

Brief van Vader (4): Stel je eens voor

Dearest Daughter; Hillie Snoeijer; Leef je geloof
Ik lees het boek "Dearest Daughter, become who you were created te be" van Jeremy Mark Lane. Het boek bestaat uit 30 brieven van de Vader om het hart van Zijn dochter te winnen. Ik wil jou hierin meenemen door de inhoud ervan met jou te delen. Ik wil mijn hart door God laten aanraken. 

Mag God ook jouw hart winnen? Doe mee en volg deze serie! 
Fijn wanneer je inhoudelijk reageert op dit bericht,
zodat we daarmee ook elkaar verder kunnen opbouwen.
Ik vraag je dit bericht te delen met anderen,
zodat vele harten voor God gewonnen mogen worden!



BRIEF 4: STEL JE EENS VOOR

Lieve dochter, lieve zoon,

Stel je voor, je staat op een berg, 
van waar je de hele vallei kunt overzien.
In de vallei beneden zijn miljoenen mensen,
die al voort sjokkend rondlopen zonder richting.
Ze zien geen bestemming voor zich
en hebben geen doel om te bereiken.
Ze zien geen einde. Ze zijn vies en hongerig.
Ze hebben zo'n dorst dat het fysiek pijn doet.

Ze zijn vastgebonden aan metalen ketenen.
Grote klonten rottend vuil kleven hen aan.
Elke persoon sleept het naar beste vermogen met zich mee.
Sommigen zijn aan het einde van hun levenskracht.
Ze willen niet langer bestaan en liggen terneergeslagen op de grond.
Het ziet er erbarmelijk uit.
Slaven zijn het, allemaal.

Dearest Daughter; Hillie Snoeijer; Leef je geloof


















Romeinen 6:20,21:
Toen de zonde uw meester was, 

had de rechtvaardigheid geen vat op u.
En wat was daarvan het resultaat?
Dat u dingen deed, waarvoor u zich nu schaamt,
dingen die uitlopen op de dood.


Zie je kinderen.
Je dochters, prinsessen, gedegradeerd tot dienstbaarheid.
Hun schoonheid verborgen achter lagen vuil, het teken van een slaaf.
Je zonen, de grote prinsen, lopen met hun hoofden naar beneden,
kijkend naar hun verspilde stappen.
Wat zij zouden moeten zijn, is een vervagende herinnering.

Je bent gebroken door deze aanblik.
Je hart zegt dat wanneer ze maar omhoog zouden kijken naar jou,
wanneer ze jouw aangezicht maar zochten,
dan zouden hun banden gebroken worden.
Ze zouden vrij zijn, schoon en gevoed.
Ze zouden drinken van het levende water.
Ze zouden weer werkelijk leven.

Kinderen, keer toch terug naar mij, zeg je.
Doe dat alstublieft!

Deuteronomium 4: 29-31:
Maar u zult vandaar toch weer op zoek gaan naar de Here, uw God.
U zult Hem vinden als u Hem met hart en ziel zoekt.
Als de bittere dagen over u komen,
zult u uiteindelijk terugkeren naar de Here, uw God,

en luisteren naar wat Hij u zegt.
Want de Here, uw God is barmhartig.
Hij zal u niet in de steek laten of vernietigen,
noch het verbond vergeten, dat Hij met uw voorouders heeft gesloten.


En ze zien naar jou omhoog.
Ze zien je aangezicht.
En ogenblikkelijk sla je je armen om hen heen
en bedek je hen met je liefde.

Ik, je Vader, vraag je, "Hoe kon dit gebeuren?"
"We weten het niet. Het gebeurde gewoon.
We beseften het niet, totdat het al gebeurd was."

"Verdedig je jezelf?"
"Nee. We hadden niet door dat we ons in de strijd bevonden.
Pas toen het te laat was, drong dat tot ons door." 

"Jullie zijn mijn kinderen en Ik hou van jullie.
Vind je sterkte altijd in Mij.
Jullie zijn geen slaven.
Je bent koninklijk.
Je hoeft niet in gebondenheid te leven."

Ja, mijn dochter, ja, mijn zoon.
Stel je dat eens voor.

Stel je dat eens voor.

Psalm 14:2
Vanuit de hemel kijkt de Here op de mensen neer.
Hij zoekt of er nog één verstandig mens bij is,
iemand die Hem zoekt.



Geschreven en vrij vertaald naar aanleiding van:
"Dearest Daughter, become who you were created te be" van Jeremy Mark Lane.

Vorige post uit deze serie: Reactie kind op Waarom duisternis?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt 
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com, 
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken daarom via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

bol.com Partner
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!