23/03/2016

Brief van Vader (3): Waarom duisternis?

Dearest Daughter; Hillie Snoeijer; Leef je geloof
Ik lees het boek "Dearest Daughter, become who you were created te be" van Jeremy Mark Lane. Het boek bestaat uit 30 brieven van de Vader om het hart van Zijn dochter te winnen. Ik wil jou hierin meenemen door de inhoud ervan met jou te delen. Ik wil mijn hart door God laten aanraken. 

Mag God ook jouw hart winnen? Doe mee en volg deze serie! 
Fijn wanneer je inhoudelijk reageert op dit bericht,
zodat we daarmee ook elkaar verder kunnen opbouwen.
Ik vraag je dit bericht te delen met anderen,
zodat vele harten voor God gewonnen mogen worden!



BRIEF 3: WAAROM DUISTERNIS?

Lieve dochter, lieve zoon,

Waarom kies je duisternis?
Joh 11: 9,10 (Het Boek):
Wie overdag loopt, struikelt niet,
want hij ziet het licht van deze wereld,
maar wie 's nachts loopt,
struikelt doordat hij geen licht ziet.


Het zit in de aard van de mens 
om te wandelen in de duisternis,
rond te dwalen zonder hulp,
hopende op iets te stuiten
dat zijn hart zal doen opleven,
iets wat hem vol leven zal maken.
Dat is niet alleen verkeerd,
het is ook gevaarlijk.

Spreuken 4:19 (Het Boek):
De goddelozen tasten echter rond in het duister,

zonder te weten waarover zij struikelen.

Duisternis is het terrein van de vijand.
Dat is zijn leefgebied.
Hij loert daar om je in de val te lokken,
wachtend om Mijn kinderen tot zijn slaven te maken.
Hij wil dat je in slavernij bent.
Dat je je zeer doet, je zorgen maakt
en steeds in de duisternis loopt.
Dat je struikelt.

Efeze 6:12 (Het Boek):
Want wij vechten niet tegen mensen,

maar tegen onzichtbare wezens:
de duivelse heersers en machten die deze donkere wereld tiranniseren,
boosaardige geesten in de onzichtbare wereld om ons heen.

Stel je eens voor wat dat doet met Mijn hart.
Stel je voor hoeveel pijn dat je Vader doet.

Ik vraag je om in het licht te gaan.
Vind het licht dat Ik je heb gegeven en wandel daarin.
Dompel je daarin onder.
Leef erin en wees licht.
Laat anderen het licht zien.

Johannes 3:19-21(Het Boek):
Het oordeel komt tot stand

doordat het licht in de wereld is gekomen,
maar de mensen hebben de voorkeur gegeven aan de duisternis.
Dat komt omdat ze slechte dingen hebben gedaan.
Want wie zondigt, heeft een hekel aan het licht.
Hij ontwijkt het uit angst dat al die slechte dingen
dan aan het licht zullen komen.
Maar wie Gods wil doet, komt tot het licht,
zodat van alles wat hij doet, gezien kan worden 
dat God het is die daarin werkzaam is.

Ik heb je bovenmate lief.
Ik wil Mijn dochter, Mijn zoon 
zien in al haar/zijn glorie.

Jesaja 60:1(NBV):
Sta op en schitter, je licht is gekomen,

over jou schijnt de luister van de Heer.

Dearest Daughter; Hillie Snoeijer; Leef je geloof


















Geschreven en vrij vertaald naar aanleiding van:
"Dearest Daughter, become who you were created te be" van Jeremy Mark Lane.

Vorige post uit deze serie: Reactie kind op Waar ben je naar op zoek?
------------------------------------------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt 
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com, 
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken daarom via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

bol.com Partner
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!