22/06/2023

Psalm 9 (2): Verbeeld je maar niets

Leef je Geloof, Hillie Snoeijer, Psalm 9


 

 

 

 

 

 

 

 


Lezen: Psalm 9: 14-21

VERBEELD JE MAAR NIETS

Mensen kunnen zich heel wat verbeelden.
Zeker de machtigen van deze aarde.
Ze menen alles naar hun hand te kunnen zetten.
Over de rug van anderen trekken ze hun spoor.
Ze bedreigen wie hen in de weg staan.
Ze beramen kwade plannen om hun zin te krijgen.
Ze gaan over lijken om anderen monddood te maken.
Ze menen God niet nodig te hebben in hun leven.
Ze zijn in alles zichzelf tot God.

Maar hoe vergissen ze zich.
Niet zij, maar alleen God is God.
Hij zal komen en hen ter verantwoording roepen.
God hoort het geroep van de mensen die door hen worden verdrukt.
De kwaden kunnen niet ongebreideld hun gang blijven gaan.
God zal laten zien dat Hij God is.
Hij zal recht spreken en hen berechten.
Dan zal het slecht met hen aflopen.
God zal hen angst aanjagen.
Ze zullen dan beven van angst voor God.
Ze zullen beseffen dat ze slechts mens zijn.
Beseffen dat ze weinig voorstellen.
Zij die God vergeten, zullen vergeten worden.
Wie zich niets van God aantrekt,
is op weg naar het dodenrijk.
Zo vergaat het hen die God vergeten.

Maar de verdrukten en armen blijven niet vergeten,
hun verwachtingen worden ooit vervuld.
Dan zal gebeuren waarop ze hoopten.
God zal hen redden en de vijand verslaan.
God is machtig, Hij brengt bevrijding.
God redt wie het van Hem verwacht.
Wie God vergeten, worden vergeten,
maar wie aan God blijven denken,
zullen tot in eeuwigheid nooit vergeten worden.
God zal er altijd voor hen zijn.
Daarin mag je je vreugde vinden.
Zing openlijk Zijn lof en glorie.
Getuig van wat God voor jou heeft gedaan.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!