15/06/2023

Psalm 7 (1): Ten onrechte beschuldigd

Psalm 7: Ten onrechte beschuldigd

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen Psalm 7: 1-6 

TEN ONRECHTE BESCHULDIGD

Het zal je maar gebeuren, dat je vals beschuldigd wordt.
Dat overkwam David en het maakte hem zo verdrietig.
Iemand uit de familie van Kis, uit de stam Benjamin
had dingen tegen David gezegd die niet klopten.
Mogelijk verwijst dit naar wat er gebeurde in 2 Samuel 16:5-8.
Daar kun je lezen hoe Simeï, familie van Saul, tegen David tekeer gaat.
Simeï scheldt David uit en vervloekt hem.
Hij gooit met stenen naar David.
Hij geeft David de schuld van de dood van Saul.
Volgens Simeï is David een moordenaar.
Het zal je maar gezegd worden.

Maar David weet dat hij niet schuldig is aan wat hem ten laste wordt gelegd.
Integendeel, hij heeft zelfs tot tweemaal toe Sauls leven gespaard.
Dat is te lezen in 1 Samuel 24 en 26.
En daarom smeekt David God om hem recht te doen.
Hij vraagt de HEERE om het voor hem op te nemen.
David is ervan overtuigd dat God dit ook zal doen.
Hij stelt zijn vertrouwen op God.
Hij vraagt God hem te helpen en te redden van zijn vijand.

Ook jij kunt te maken krijgen met gemene kritiek.
Dat mensen jou ten onrechte kwaad willen doen.
Zoek dan net als David je toevlucht bij God.
Wat telt is niet hoe zij over je denken,
maar het enige wat werkelijk telt
en uiteindelijk de doorslag geeft,
is hoe God over je denkt.
Kritiek van mensen kan ontzettend oneerlijk zijn.
Maar God ziet het en Hij zal alles uiteindelijk recht zetten.

Ga je niet met hand en tand verdedigen
of uithalen naar wie je vals beschuldigt
of je in een kwaad daglicht stelt.
God weet de waarheid, dat mag genoeg voor je zijn.
Weet dat ze destijds zelfs Jezus vals beschuldigd hebben.
Zoek je toevlucht bij Hem, leg het bij Hem neer.
En weet dat Hij je recht zal doen.
Laat dat je rust en vrede geven te midden
van het onrecht wat je wordt aangedaan.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!