14/06/2023

Psalm 6: God wees mij genadig

Psalm 6: God, wees mij genadig!

 

 

 

 

 

 

 

 


Lezen Psalm 6
 

GOD WEES MIJ GENADIG!

Een psalm die het heeft over de toorn van God ...
daar hebben wij in onze tijd niet zoveel mee.
Wij leggen het accent liever op Gods liefde,
Gods toorn houden we ver bij ons vandaan.
Maar David neemt in deze psalm Gods toorn heel serieus.
Hij lijdt enorm onder de toorn van God.
Hij is er gebroken en ziek van.
Hij is er door verzwakt en kan bijna niet meer.
Zijn ogen staan dof van verdriet.
Zijn bed is nat van zijn tranen.
Hij is uitgeput door het vele wenen en zuchten.
Hij vreest voor zijn leven.

David roept het in zijn nood uit tot God.
Hij vraagt of de HEERE zijn leven wil sparen.
Nu God zo toornig op hem is, kan hij niet sterven.
Hij smeekt God Zijn toorn te stillen, hem te vergeven en te genezen.
Davids vijanden hopen dat hij sterft.
Maar David smeekt bij God hem te sparen.
Als hij sterft, zal hij God immers niet meer kunnen loven.
En zijn vijanden zullen blij zijn met zijn dood
en denken dat God hem in de steek gelaten heeft.

David is vol vertrouwen over de verhoring van zijn gebed.
God is immers goed en vol erbarmen.
God luistert en Hij zal David niet afwijzen.
God zal Davids vijanden beschaamd doen staan,
Hij zal redding geven en Davids leven sparen.
Daar is David ten volle van overtuigd.
God redt wie tot Hem roept om genade.
En daar wil David God voor loven zolang hij leeft.

Ken jij in jouw leven dit gebed om genade?
Erken jij dat jij, net als David, ook Gods toorn hebt verdiend?
God kan onze zonden niet door de vingers zien.
Onze zonden roepen zijn toorn en boosheid op.
Daar mogen wij best wel eens wat vaker bij stil staan.
Niet om daar dan in te blijven hangen,
maar wel om ons nog meer te verwonderen,
over de onverdiende genade die God ons heeft willen schenken.

David smeekte dat Gods toorn gestild mocht worden.
God heeft geluisterd naar dat gebed.
Hij gaf zijn geliefde Zoon om dat mogelijk te maken.
De straf die David en wij verdiend hadden door onze zonde,
deed Hij neerkomen op zijn geliefde Zoon Jezus.
Jezus stierf in onze plaats die bittere en smadelijke dood,
Hij gaf zijn leven voor ons aan het kruis op Golgotha.
De toorn die wij verdiend hadden,
heeft God doen neerkomen op Zijn Zoon.
Daar op Golgotha werd op wonderlijke wijze Gods toorn gestild.

God heeft naar ons omgezien.
Hij hoorde ons smeken, onze roep om genade.
Zijn toorn over onze zonde is nu gestild.
Door Christus kan God weer bij ons zijn.
De duivel, die uit was op onze ondergang,
is door God op Golgotha voor schut gezet.
Satan is daar door God verslagen.
God heeft ons niet in de steek gelaten.
Hij wees ons niet af, maar kwam ons te hulp.
Prijs daarvoor God zolang je leeft.
Getuig ervan wat Hij in zijn liefde voor jou heeft gedaan.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!