16/06/2023

Psalm 7 (2): God, een rechtvaardig Rechter

Psalm 7(2): God, een rechtvaardig Rechter

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen Psalm 7: 7-12

GOD, EEN RECHTVAARDIG RECHTER

David wil dat God plaatsneemt op zijn hoge troon en al het onrecht herstelt.
Hij weet dat hij onschuldig is aan wat ze over hem zeggen.
Hij roept Gods hulp in, vraagt God over hen te oordelen.
Hij laat de vergelding aan God over.
Hij alleen beschikt over de wijsheid om te weten wat mensen verdienen
en over de macht en het recht om hun dat te geven.

God doorziet elk mensenhart.
Hij beoordeelt motieven en gedachten.
Hij weet wat er leeft in het hart van ieder mens.
Hij kent onze diepste zielenroerselen.
Hij doorgrondt hart en nieren.

God is een rechtvaardig Rechter.
Hij bestraft het kwaad.
Hij maakt een eind aan alle misdaad.
Hij doet het recht zegevieren.
Wie Hem ongehoorzaam zijn zal Hij zeker straffen.
Maar wie Hem oprecht liefhebben zal Hij zegenen.
Hen is Hij tot schild, Hij zal hen verdedigen.
Hij redt wie eerlijk is en oprecht.

God is een rechtvaardig Rechter.
Hoe zal Hij op de jongste dag over jou oordelen?
Zonder zonden zijn we geen van allen.
Ons hart klaagt ons aan.
En God ziet het, Hij weet wat er in je leeft.
Dat kan je beangstigen.
Tegelijk mag je weten
dat God voordat Hij de troon bestijgt,
eerst de weg naar Golgotha ging.
Daar besteeg Hij het kruis
om te boeten voor onze zonden.
Wanneer je Hem liefhebt,
en Hem aanneemt als jouw Zaligmaker en Verlosser,
dan mag je rust vinden in Jezus' zoendood voor jou.
Dan zal de rechtvaardige Rechter het op die dag voor jou opnemen.
Hij zal je redden, omdat Jezus reeds heeft betaald.
God zal dan zijn als een schild die jou beschermt.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!