26/06/2023

Psalm 10: HERE, grijp toch in!

Leef je Geloof, Hillie Snoeijer, Psalm 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen: Psalm 10 

HERE, GRIJP TOCH IN!

Wat is de wereld vol ellende en onrecht!
Wat roept dat bij ons een vragen op.
Waarom gebeuren er dergelijke verschrikkelijke dingen.
Waarom krijgen de bozen alle ruimte om onrecht te doen?
Waarom lijken zij weg te komen met al het kwaad dat ze doen?
Waar is God op die momenten dat ons onrecht overkomt?
God lijkt in die situaties zover weg, Hij lijkt zich te verbergen.
We kunnen er niet bij, snappen God niet.

David die deze psalm schreef verwoord het voor ons zo herkenbaar.
HEERE, waarom bent U zo ver weg?
Waarom verbergt U Zich juist nu ik U zo hard nodig heb?
De mensen die zich niets van U aantrekken,
denken dat ze ongestraft anderen slecht kunnen behandelen.
David beschrijft hun misdadige gedrag in deze psalm.
David roept daartegen de hulp van God in.
En dat mogen wij ook doen bij het zien of ondergaan van onrecht.
Ga er maar mee naar God, roep tot Hem om hulp.
David begrijpt niet dat de HEERE er geen einde aan maakt.
En ook wij snappen het niet, hebben dezelfde vragen als David.
Hij heeft toch beloofd de verdrukten te helpen?

David weet dat de HEERE de Helper is van de armen en verdrukten.
Met een gerust hart kunnen zij zich op de HEERE verlaten.
Hij is hun Helper, Hij helpt hen op Zijn tijd.
Hij hoort hun geroep en zal redding geven.
God ziet de ellende en het verdriet wat hen wordt aangedaan.
Hij zal de kwaaddoeners straffen.
Er zal een einde komen aan al het onrecht.
Daar mogen we op vertrouwen.
Hij zal recht doen aan wezen en verdrukten.

In alle ellende geeft Hij ons weer hoop.
De macht van boosdoeners zal God breken.
Het zal eens met hen zijn gedaan.
Roep tot Hem in je nood.
Vertrouw je toe aan Hem.
Weet dat Hij zal ingrijpen.
Allen die onrecht doen, komen er niet mee weg.
Put daar moed en kracht uit in moeilijke dagen. 

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!