29/06/2023

Psalm 11: Stel je vertrouwen op God

Leef je geloof Hillie Snoeijer Psalm 11

 

 

 

 

 

 

 

 


 
Lezen: Psalm 11

STEL JE VERTROUWEN OP GOD

In een wereld vol uitdagingen en onrust is het gemakkelijk
om onze veiligheid en troost te zoeken in tijdelijke oplossingen.
Psalm 11 herinnert ons er echter aan dat
ware bescherming en vrede alleen te vinden zijn bij de God.
David belijdt met heel zijn hart: "Ik vertrouw op de Heer, want bij Hem ben ik veilig."
Hij beseft dat zijn veiligheid volledig afhangt van de God.
Ongeacht de omstandigheden om ons heen,
we kunnen altijd vertrouwen op de trouw en bescherming van God.
Als we ons volledig toevertrouwen aan Hem,
kunnen we ware rust vinden, zelfs te midden van de meest woeste stormen.

David wordt geconfronteerd met angstaanjagende bedreigingen
en verontrustende woorden van anderen.
Maar in plaats van te vluchten voor zijn problemen,
kiest hij ervoor om zijn toevlucht te zoeken bij de Heer.
Dit leert ons dat, hoe groot onze angsten ook zijn,
we ervoor kunnen kiezen om ons vast te klampen aan God
en onze angsten aan Hem over te geven.
Hij is onze veilige schuilplaats,
ongeacht de stormen die ons omringen.

Deze psalm verzekert ons ervan dat God rechtvaardig is.
Vanuit de hemel ziet God alles wat er gebeurt.
Hij beoordeelt alles wat mensen doen en denken.
Hij ziet wie goed is en wie slecht.
Hij heeft een diepe afkeer van het kwaad.
Hoewel het soms lijkt alsof onrechtvaardigen ongestraft kunnen handelen,
mogen we ervan verzekerd zijn dat God zal ingrijpen en gerechtigheid zal brengen.
Hij zal ieder vergelden naar zijn daden.
Zoals eens Gods oordeel Sodom en Gomorra trof,
zo zal God ook de goddelozen onverwachts straffen.
Wat biedt dat een troost aan hen die onrecht ervaren.
Zij mogen vertrouwen op de rechtvaardigheid van God.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!