13/06/2023

Psalm 5 (2): God beschermt de Zijnen

Leef je geloof, Hillie Snoeijer: Psalm 5 God beschermt de zijnen
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
GOD BESCHERMT DE ZIJNEN
 
Koning David had te maken met vijanden die uit waren op zijn dood.
In die tijd liep een koning altijd het risico dat mensen hem wilden vermoorden.
Op die manier is jouw leven zeer waarschijnlijk niet in gevaar,
maar in deze wereld zijn veel machten die jou ook kapot willen maken,
jou bij God en zijn liefde vandaan willen trekken.
De duivel gaat rond als een briesende leeuw
op zoek naar prooi om te verslinden.
Hij is uit op de dood van allen die God liefhebben.

Bid God om bescherming tegen deze vijandige machten.
God zal zijn gerechtigheid bewijzen in het vervullen 
van zijn belofte de gelovigen te zullen beschermen.
God zal afrekenen met hen die tegen Hem opstaan.
Hij zal recht spreken over wie door en door slecht zijn.
God zal zich keren tegen degenen die dood en verderf zaaien.
Hij zal de plannen van al zijn vijanden verijdelen.
Het zal niet goed met hen aflopen.
God beschermt de mensen die op Hem vertrouwen.
Gods genade en liefde beschermen hen als een schild. 

Zie uit naar Gods bescherming.
Hij is als een schild om je heen.
Hij zal je leiden en een weg voor je banen.
Hij zal je weg effenen en je langs je belagers leiden.
Hij zal je duidelijk maken wat je moet doen.
Hij wijst je de weg, de weg naar Zijn huis.
Door Zijn liefde mag je daar binnengaan.
Om voor altijd bij Hem te zijn.

Gods bescherming is voor de zijnen reden tot grote vreugde.
Zij zullen tot in eeuwigheid juichen en jubelen voor Hem.
Zij zullen overlopen van blijdschap, omdat God hen beschermt.
Ook jij mag de eeuwigheid gebruiken om Hem hiervoor te danken. 
Door zijn bescherming ben je veilig, nu en tot in eeuwigheid.
Dat beseffen en goed tot je door laten dringen,
zal diepe vreugde en blijdschap geven in je hart.

Hillie Snoeijer
Leef je Geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!