21/06/2023

Psalm 9 (1): Blij met Gods hulp

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Psalm 9 God vertrouwen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen: Psalm 9:1-13

BLIJ MET GODS HULP

David zingt met heel zijn hart voor God.
Hij dankt en prijst God voor de verkregen overwinning.
God heeft ingegrepen en zijn vijanden verslagen.
God is voor hem opgekomen.
God heeft zijn hulpgeroep gehoord.
Hij heeft Davids vijanden gestraft.
Ze struikelden en vielen.
Deze vijand kan David nu geen kwaad meer aandoen.
Wat is David blij met de hulp die hij van God ontving.
Hij zingt het uit en wil iedereen erover vertellen.
David rekende op Gods hulp en God heeft geholpen.

Mooie woorden komen we tegen in deze psalm.
Voor mensen in nood is God een veilige burcht.
Bij Hem zijn ze veilig in moeilijke tijden.
De mensen die U kennen, vertrouwen daarom op U.
Want God zal nooit in de steek laten.
Hij heeft een open oor voor wie Hem aanroepen.
God is een schuilplaats voor wie in nood is.

God bestuurt de wereld rechtvaardig.
Hij velt een eerlijk vonnis.
Hij laat het kwaad niet ongestraft.
Het zal gedaan zijn met de vijand.
Hun naam zal uitgewist worden.
Ze struikelen en zullen niet weer opstaan.

God is te vertrouwen, Hij houdt Zijn Woord.
Daarom mogen we te allen tijden rekenen op Gods hulp.
Wij zullen ervaren dat Christus ons helpt.
Dat Hij getrouw Zijn belofte vervult.
Hij beloofde met ons te zijn tot aan het eind van de wereld.
In alle moeite van dit leven zal Hij ons bijstaan.
Wij kunnen roemen in verdrukking,
omdat we verzekerd mogen zijn van een goede uitkomst.
God is trouw, Hij zal ons bijstaan.
Dat geeft ons hoop te midden van alle moeiten.

Iedere dag draagt en leidt God ons.
Daarom heb je altijd volop reden om Hem te danken.
Leer Gods dagelijkse wonderdaden zien en vertel erover.
Dan zal dankbare vreugde de achtergrondmuziek van je leven worden.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!