19/06/2023

Psalm 7 (3): God doet recht



 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen: Psalm 7: 13-18

GOD DOET RECHT

David heeft in deze psalm niet tevergeefs een beroep op God gedaan.
God zal zijn zwaard scherpen en de vijand verslaan, tenzij hij zich bekeert.
Als iemand niet wil stoppen met de slechte dingen die hij doet,
dan zal hij God tegenkomen, dan delft zo iemand zijn eigen ondergang.
God zal het kwaad op zijn eigen hoofd doen neerkomen.
Het kwaad straft zichzelf, God zal hen en hun boosheid oordelen.
Wie een kuil graaft voor een ander, zal er zelf in vallen.
Het kwaad dat hij een ander toedacht,
zal als een boemerang op hem terugslaan.
Zo zal God recht doen aan de verdrukten.
Hij komt op voor ieder die Hem liefheeft.
Laten we God daarom met heel ons hart loven en prijzen.
Zingen voor Hem, omdat Hij goed en rechtvaardig is.

En wanneer jij degene bent die anderen onrecht aandoet,
bekeer je dan voor het te laat is.
Doe het nu, nu het nog kan.
God is niet uit op je ondergang.
Nee, Hij roept op tot bekering.
Beraam niet langer slechte en boze plannen.
Want wanneer je niet naar Hem wilt luisteren,
dan zal God zich tegen je keren.
Hij zal de kwaden niet voor altijd hun gang laten gaan.
Het kwaad draagt het zaad van zijn eigen vernietiging in zich.
Het kwaad keert zich tegen zichzelf.
Het kan nu soms lijken of de vijand zijn gang maar kan gaan.
Maar vergis je niet, het zal met hem slecht aflopen.

Houd daarom moed, wanneer je onrecht wordt aangedaan.
God zal voor je opkomen en je recht doen!
Want Hij is goed, Hij is rechtvaardig.
Hij zal recht doen wie nu worden verdrukt.
Duizend, duizend maal, o Heer, zij U daarvoor dank en eer.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!