19/03/2019

Trouwe liefde, Hosea 2:13-22

Leef je geloof, Hillie Snoeijer: Hosea 2:13-22


















WEEK 2 DAG 2
LEES: Hosea 2:13-22, Psalm 71:20-21
SOAP: Psalm 71:20-21
Voor meer verdieping: Deuteronomium 30:1-10


Ik volg samen met andere vrouwen de bijbelstudie Trouwe liefde van Love God Greatly over het Bijbelboek Hosea. Dit is de SOAP die ik naar aanleiding daarvan gemaakt heb. 

Scripture (Schrift: noteer het betreffende bijbelvers, eventueel in meerdere vertalingen)
  • Psalm 71:20-21
    Nieuwe Bijbelvertaling:
    U hebt mij doen zien veel ellende en nood – laat mij nu herleven, laat mij herrijzen uit de diepten van de aarde.Verhoog mij in aanzien, omgeef mij met uw troost.

    Het Boek:
    U hebt mij door heel veel moeilijke omstandigheden en problemen laten gaan, maar ik weet dat U mij uit al die situaties zult bevrijden. U zult mij weer helemaal in ere herstellen.Wilt U komen en mij troosten? Wilt U mij weer aanzien geven?
Observation (Observatie: noteer een aantal dingen die je opvallen)
Psalm 71:20,21 is een mooie samenvatting van wat je in Hosea 2: 13-22 leest. Het volk zal door veel moeilijkheden heen gaan. Maar God gaat haar weer bevrijden. Hij gaat haar in ere herstellen. Hij zal haar meelokken naar de woestijn en daar tot haar hart spreken. Hij zal haar weer zegenen met het goede. Er gloort weer hoop. Zij zal Zijn liefde beantwoorden en niet langer andere goden achterna lopen. God zal Zich opnieuw met haar verbinden door liefde en ontferming. Zij zal voorgoed tot Zijn vrouw gemaakt worden. God zal zich weer over haar ontfermen. En zij zal de HEER voor altijd toegewijd zijn. Al met al een prachtig en hoopvol gedeelte vol perspectief op een goede toekomst.

Application (Toepassing: Wat betekent dit voor vandaag en voor mij?)
God kan moeiten gebruiken om jou weer naar zich toe te trekken. Open je hart voor Hem. Hoor hoe Hij tot je hart wil spreken. Laat je weer winnen door Zijn liefde en ontferming. Dan zal Hij je herstellen en zich voor eeuwig aan jou verbinden.

Prayer (Gebed: spreek met God over wat je hebt geleerd)
God dank U wel dat U moeiten weet te gebruiken om ons tot U te trekken. Dat U juist daar de mogelijkheid hebt om tot ons hart te spreken. Heer, doe ons Uw kloppend hart horen in de woestijn van ons leven. Bewerk in ons dat wij Uw liefde beantwoorden en ons helemaal aan U geven. Geef dat wij in rust en vrede met U mogen leven. Dank U wel dat U zich voor altijd aan ons wilt verbinden. Wat een liefde en ontferming heeft U voor ons. Ik ben van U en U bent mijn God.Voor altijd. Amen.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

BOEKENTIP: BEVRIJDENDE LIEFDE (FRANCINE RIVERS)
Voor wie meeleest met de bijbelstudieserie over Hosea (en natuurlijk voor iedereen die van lezen houdt), kan ik het boek "Bevrijdende Liefde" van Francine Rivers aanbevelen. Het is heel mooi om dit boek te lezen naast de bijbelstudie over Hosea. Francine plaatst met deze roman het bijbelverhaal van Hosea tegen de achtergrond van de negentiende eeuw. De onvoorwaardelijke liefde van Michael Hosea voor Angel laat zien hoever God gaat in Zijn liefde voor ons. Heeft Gods onvoorwaardelijke liefde het verzet in jouw hart al doen smelten? Staat jouw hart al open om Gods liefde te ontvangen en te beantwoorden? Een aanrader om te lezen!


Koop bij bol.com

Cadeauwinkel




Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!