26/02/2019

God bereidt je voor op je taak

Leef je geloof, Hillie Snoeijer: God bereidt je voor op je taak


















God heeft voor ieder van ons een taak.
Jozua kreeg de taak het volk het Beloofde Land binnen te leiden.
David werd geroepen en gezalfd tot koning over Israƫl.
Paulus werd geroepen als apostel van Christus
om het evangelie aan de heidenen te verkondigen.
En ook voor jou heeft God ongetwijfeld een taak.

Jozua, David en Paulus.
Ieder van hen werd voorbereid op zijn taak.
Jozua liep al een hele poos mee met Mozes.
Hij leerde van het geloof van Mozes
en maakte mee hoe God steeds voorzag.
David werd gezalfd tot koning.
Hij was toen nog jong en schaapherder.
Het zou nog jaren duren voor hij werkelijk koning werd.
In de tussentijd bereidde God hem voor op het koningschap.
Hij leerde te strijden en ontwikkelde een intieme relatie met God.
Paulus kwam op een bijzondere manier tot bekering.
Hij was niet zoals de andere apostelen
een ooggetuige van hetgeen Jezus deed en sprak.
Maar op een zeer bijzondere wijze,
ervaart hij het sterven, de opstanding
en de troonsbestijging van Christus.
Zo maakt God hem geschikt als apostel.

Wanneer God hen zo allen klaar maakte voor hun taak,
dan mag jij er ook op vertrouwen dat Hij
jou klaar zal maken voor de taak die Hij voor jou heeft.
God zal aanvullen wat er bij jou ontbreekt,
zodat jij in staat zult zijn de taak te doen die Hij je geeft.
Wees bereid om te doen wat Hij je opdraagt,
in het vertrouwen dat Hij zal geven wat daarvoor nodig is.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!