12/02/2019

God bewees Zijn rechtvaardigheid

Leef je geloof, Hillie Snoeijer: God bewees Zijn rechtvaardigheid


















Gisteren zagen we hoe God Zijn liefde bewees aan het kruis.
God gaf Zijn eigen Zoon om jou te redden.
Zoveel had Hij voor jou over.
Hij deed het uit liefde.

Het kruis toont echter ook Gods rechtvaardigheid.
Hoe kan God mensen hun zonden vergeven?
Hij kan de zonde toch maar niet door de vingers zien?
Een rechter die een moordenaar zomaar vrijspraak geeft,
dat zouden wij terecht niet eerlijk vinden.
Kan God dan zomaar onze zonden vergeven?
Zonder de zonden te bestraffen?
Dan zou God toch niet eerlijk zijn?
Hoe zou Hij dan rechtvaardig zijn?

God is een rechtvaardig God.
Ook dat bewees Hij aan het kruis.
Hij gaat niet zomaar voorbij aan de zonden.
De zonden moeten bestraft worden.
En dat is wat er gebeurde aan het kruis.
De straf die wij verdiend hadden,
droeg Jezus daar in onze plaats.
Hij droeg de vloek die wij verdiend hadden.
Gods toorn kwam op Hem vanwege onze zonde.
Zo werd er betaald voor onze zonde.

En daarom kan God ons nu de zonden vergeven.
Hij ziet de zonden niet door de vingers.
Jezus droeg in onze plaats de straf.
En zo er tegemoet gekomen aan Gods rechtvaardigheid.
Aan het kruis komen Gods liefde en rechtvaardigheid samen.
Christus droeg de straf opdat wij vergeven konden worden.
God is een rechtvaardig God.
Dat heeft Hij bewezen en ten toon gesteld aan het kruis.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!