29/08/2018

Jezus, ons dagelijks Brood



















In de woestijn liet God elke dag
vers manna uit de hemel regenen.
Het manna was bedoeld voor een dag.
Ze hoefden het niet te bewaren voor later,
sterker nog, dat mochten ze niet doen.
Sommigen deden het wel.
Maar ze hadden er niets aan.
Het overgebleven manna bedierf.

Het manna, het brood uit de hemel, verwijst naar de Here Jezus.
Hij is het ware Brood uit de hemel dat leven geeft.
Door in Hem te geloven ontvangen we eeuwig leven
en worden we Gods kinderen.
Hij gaf  Zijn leven voor ons.
Wanneer wij dagelijks van dit Brood eten,
zullen we nooit meer honger hebben.

Zoals een pasgeboren baby
om de zoveel uur gevoed moet worden,
zoals we allemaal enkele keren per dag eten,
hebben we het ook nodig
om steeds weer aan onze Verlosser te denken.
We kunnen niet 'teren' op wat we gisteren
van Hem hoorden of over Hem lazen.
Elke dag opnieuw moeten we ons met Hem voeden.
Eet iedere dag van dit hemels Brood.

Het hemels Brood is niet alleen iets voor de zondag.
Alsof je daar dan weer de hele week op kunt teren.
Net als destijds met het manna,
moet je Jezus dagelijks tot je nemen.
Neem, eet en gedenk elke dag
dat Hij je Heer en Verlosser is.
Dan zul je opgroeien in Hem.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!