22/08/2018

Een geweldige erfenis



















Wanneer je door Christus opnieuw geboren bent,
ligt er in de hemel een geweldige erfenis voor je klaar.
Aan het eind van de tijd mogen we die erfenis ontvangen.
Dat is wat de Bijbel ons toezegt in 1 Petrus 1:3-5.

Van die erfenis worden in de Bijbel drie dingen gezegd:
Onze erfenis is een onvergankelijke,
onbevlekte en onverwelkbare erfenis,
die in de hemel bewaard wordt voor ons.

Die erfenis is onvergankelijk.
De dood is niet in staat die erfenis aan te tasten.
Onze erfenis in de hemel zal nooit vergaan.

Die erfenis is onbevlekt.
In de hemel is geen zonde.
Onze erfenis bevindt zich in een reine en heilige atmosfeer.
Voor ons, die leven in een wereld
die door zonde is getekend,
is het nauwelijks voor te stellen wat dat betekent.

En die erfenis is onverwelkbaar.
Op aarde hebben we te maken
met ouder worden en achteruitgang.
In de hemel is daar geen sprake van.
Wat God ons daar schenkt,
blijft tot in eeuwigheid fris en nieuw.

Verheug je over die geweldige erfenis in de hemel
die je aan het einde van de tijd
uit de hand van God mag ontvangen.
Hoe moeilijk je het nu misschien ook hebt,
dit is waar je naar mag uitzien
en waar je vol goede moed op mag hopen.
Hou vol er wacht je in de hemel een geweldige erfenis.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!