02/11/2016

Dankdag: tel je zegeningen

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo


















Vandaag staat de jaarlijkse dankdag weer op de kalender.
We danken God voor al het goede dat Hij in het afgelopen jaar gaf.
Maar beperk het uiten van je dankbaarheid niet tot deze ene dag.
Laat het elke dag dankdag in je leven zijn.

Dank God in de allereerste plaats dat je Hem mag kennen en liefhebben.
Dank God voor geloof en vertrouwen dat Hij je wil geven.
Dank God dat Hij als een liefdevolle Vader van je houdt en voor je zorgt.
Dank God dat je één met Christus mag zijn in Zijn dood en opstanding.
Dank God dat Zijn Geest woont in jouw hart om jou de weg te wijzen.

Dank God voor de mensen om je heen.
Dank God voor je gezin, je familie, vrienden en collega's.
Dank God voor geloofsgenoten die samen met jou op weg zijn.
Dank God voor ieder die Hij op je weg bracht om hen tot zegen te zijn.
Dank God voor lastige mensen die je uitdaagden om je verder te ontwikkelen.

Dank God voor eten en drinken.
Dank God voor kleding en onderdak.
Dank God voor energie en werklust.
Dank God voor geld en goed.
Dank God voor sport, spel en muziek.
Dank God voor .....

Er is zoveel te noemen waar je God dankbaar voor kunt zijn.
Grote dingen, maar vaak zit het ook in die heel kleine dingen.
Zie je zegeningen niet als iets vanzelfsprekends.
Zie het als Gods gunst over jouw leven.
Je ontvangt het als zegen uit Zijn hand.

Open je ogen en tel je zegeningen.
"Tel je zegeningen, één voor één.
Tel ze, tel ze alle en vergeet er geen.
Tel ze alle, noem ze één voor één.
En je ziet Gods liefde dan door alles heen!"

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.

Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!