11/12/2017

Jezus leed voor mij

Jezus leed voor mij
Leef je geloof ~ Jezus leed voor mij


















Met een paar weken vieren we weer Kerst.
Jezus kwam naar deze aarde.
Hij werd geboren en werd mens zoals wij.
Met het doel om ons te redden
en te betalen voor onze schuld.
Om ons zo weer met God te verzoenen.

Mensen hebben een schuld bij God.
Vanwege onze houding en ons gedrag.
We voldoen niet aan wat God van ons vraagt.
Daarom staat elk mens schuldig tegenover God.
Jezus kwam om voor ons die schuld te betalen.
Wij waren daar zelf niet toe in staat.
Maar Hij wilde dat doen in onze plaats.
Jezus wist wat Hij daarvoor zou moeten ondergaan.
Hij zou onze zonde en schuld wegdragen.
Hij zou de marteldood aan het kruis sterven.
Hij zou de vloek van God moeten dragen.
Hij zou door God verlaten worden.
Het vooruitzicht van dit lijden greep Jezus aan.
Maar Hij liet zich niet weerhouden
om deze weg voor ons te gaan.

Hij werd gekruisigd.
Hij werd door God verlaten.
Door onze schuld hing Hij daar.
De vloek die wij verdienden nam Hij op zich.
Hij leed en streed daar voor ons.
Hij droeg onze schuld.
En zo herstelde Hij onze omgang met God.
Hij betaalde voor ons, de schuld werd door Hem voldaan.
Door Zijn betaling verwierf Hij voor ons
genade, gerechtigheid en eeuwig leven.
Dat wil Hij ons nu geven, wij mogen daarvan genieten,
omdat Hij daarvoor de prijs heeft betaald.

Laat je met God verzoenen.
God schenkt je dan Zijn genade.
Je mag weer leven in verbondenheid met God.
De relatie met Hem is door Jezus hersteld.
God wil nu je Vader zijn.
Je ontvangt Gods gerechtigheid.
Je zult Hem niet meer tegenkomen als Rechter.
Voor wie in Christus zijn is er geen veroordeling meer.
De zonden zijn vergeven, de schuld is betaald.
Je ontvangt eeuwig leven.
Wanneer je sterft zul je merken dat het leven doorgaat.
Je leven zal geen einde kennen.

Nu al mag je van deze dingen een voorsmaak proeven.
Maar bij Zijn terugkomst zul je ten volle ervaren
wat Hij door Zijn lijden en sterven voor jou heeft verdiend.
Je zult eeuwig leven en genieten van en met God.
En dat alles dankzij Jezus.
Hem zij daarvoor alle dank en eer.

Geschreven naar aanleiding van preek van ds. A.G. Bruijn.
Je kunt de preek hier terug luisteren:
GKV Baflo, middagdienst 10-12-2017

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!