18/12/2017

Hij groter, ik kleiner

Leef je geloof ~ Hij groter, ik kleiner



















Hij moet groter worden en ik kleiner (Johannes 3: 30).

We hebben allemaal wel een beetje de neiging
dat we belangrijk willen zijn, groot willen zijn.
De maatschappij dringt er bij ons op aan
om onszelf te profileren, onszelf neer te zetten.
We willen onszelf bewijzen, boven de rest uitsteken.
We willen laten zien hoe goed en geweldig we zijn.
Opdat de mensen ons bewonderen en prijzen.
Johannes de Doper leert ons een heel andere houding.
Het gaat niet om jezelf en om je eigen roem.
Het gaat om Jezus, om Zijn eer.
Hij moet groter worden en ik kleiner, zei Johannes.

Er gingen steeds meer mensen naar Jezus
om zich door Hem te laten dopen.
Johannes leerlingen mopperen hierover.
Ze willen dat de mensen bij Johannes komen.
Dat ze zich door hem laten dopen.
Zie zien Jezus als een concurrent van Johannes.

Maar Johannes geeft aan dat het zo goed is.
Dit is precies de bedoeling.
De mensen moeten niet hem, maar Jezus volgen.
Ze moeten bij Hem zijn,
want Hij is het Lam dat de zonden zal wegdragen.
Jezus moet groter worden, Johannes kleiner.
Het draait niet om hem.
Het draait allemaal om Jezus.

Kun jij het Johannes de Doper nazeggen?
Hij (Jezus) moet groter worden, ik kleiner.
Het gaat niet om mij, het gaat om Jezus.
Ik wil dat Jezus steeds groter wordt in mijn leven.
Dat Hij geƫerd en geprezen wordt.

Het bijzondere is dat juist die houding
je vrede zal geven in je hart.
Het bevrijdt je van de druk om te presteren.
Je hoeft geen eigen grootsheid na te jagen.
Je mag delen in de eer en grootsheid van Jezus.
Je ontvangt Zijn liefde, Zijn kracht,
Zijn vergeving, Zijn gaven en Zijn vruchten.

Zet met jouw leven Jezus in de schijnwerpers.
Vertrouw je toe aan Hem.
Richt je in alles wat je doet op Jezus.
Maak Hem groot in je leven.
Heb Hem lief, bewonder Hem.
En deel je liefde voor Hem met anderen.
Hij moet groter worden, ik kleiner.

Geschreven naar aanleiding van preek van ds. J.Th. Rozemuller.
Je kunt de preek hier terug luisteren:
 GKV Baflo, morgendienst 17-12-2017

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!