21/11/2017

Onze Vader

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo













Je mag je gebeden beginnen met God aan te roepen als onze Vader.
Dat is wat Jezus zijn discipelen leerde.
Je spreekt niet zomaar tot God,
maar je mag komen tot Hem als Zijn kind.
Je richt je in je gebed tot je hemelse Vader.

Dat je God mag aanroepen als Vader is geen vanzelfsprekendheid.
Dat is Gods genade en mogelijk gemaakt door Jezus.
Mensen zijn niet van nature Gods kinderen.
Maar door Jezus hebben christenen het recht van zonen gekregen.
Door Christus is God ook onze Vader geworden.

Dat God onze Vader is betekent dat Hij oneindig van je houdt.
Niets zal je kunnen scheiden van Zijn liefde.
Hij zal je nooit vergeten en altijd voor je blijven zorgen.
Hij wil altijd naar je luisteren en Hij wil je het goede geven.
Je kunt een onbegrensd vertrouwen hebben in je Vader,
niet alleen bij het bidden, maar in heel je leven.
Hij is je hemelse Vader.

Jezus leert ons bidden onze Vader.
God is niet alleen mijn Vader, Hij is onze Vader.
Jij bent opgenomen in Gods gezin.
Jij bent verbonden met de Vader,
maar ook met al Zijn kinderen, jouw broers en zussen.
Daarom bid je niet alleen voor jezelf,
maar je aandacht gaat bij het bidden ook uit naar hen. 
Onze Vader ..., geef ons ..., vergeef ons ...,
leid ons ..., verlos ons ... .

Laat elk gebed beginnen met je te richten op de Vader.
Dank Hem voor die genade, prijs Hem dat Hij onze Vader wil zijn.
Verheug je erover dat je Zijn kind en erfgenaam bent.
Laat dat de houding zijn waarmee je tot God komt in je gebed.
Wees je ervan bewust dat Hij je Vader is en jij Zijn kind.
Roep Hem in al je gebeden aan als onze Vader.

Vorige blog in deze serie: Het gebed des Heren

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!