22/11/2017

Die in de hemelen zijt














Wanneer we tot God gaan in ons gebed,
mogen we gaan in het bewustzijn van Gods grootheid.
Hij is onze Vader, die in de hemelen zijt.
Daarmee wordt niet aangegeven
dat Hij een God is die ver van ons vandaan woont.
Het wil duidelijk maken dat onze goddelijke Vader
groot, eeuwig, oneindig en almachtig is.
Als Vader heeft Hij een diepe liefde voor ons.
En wij mogen door de toevoeging 'die in de hemelen zijt'
beseffen dat Gods liefde voor ons
onveranderlijk, onbeperkt en onweerstaanbaar is.
Hij is in staat om alles wat wij Hem
voorleggen in ons gebed te vervullen.

Dit te weten maakt je nederig en roept op tot aanbidding.
Wie zou die God niet aanbidden om wie Hij is?
Wat ben je bevoorrecht dat je zijn kind mag zijn,
en dat jij door gebed met Hem mag communiceren.
De hoge, heilige God wil omgang hebben met jou.
Hij komt met Zijn liefde naar je toe en wil bij je wonen.
In tegenstelling tot aardse ouders kent Hij
geen beperkingen, geen onvolkomenheden.
Hij is in alle opzichten absoluut ideaal, volmaakt en heerlijk.
Er is geen betere vader, geen ouder die zo totaal
is toegewijd aan het welzijn van zijn kinderen
of die wijzer en guller hun welzijn bevordert
dan onze hemelse Vader.

Laat dat eens goed tot je doordringen.
Hij is God in de hemel - en Hij is mijn Vader.
Hij is mijn Vader - en Hij is God in de hemel.
Het is ongelofelijk, maar waar!
Laat dat je raken en je brengen tot aanbidding.
Dat is wat Jezus voor ogen stond toen Hij ons leerde
om God aan te roepen als onze Vader die in de hemelen zijt.

Vorige blog in deze serie over gebed: Onze Vader

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!