26/09/2017

Kijk vanuit Gods perspectief

Kijk vanuit Gods perspectief

















"De HERE zal ons vast en zeker het hele land in handen geven",
 zeiden ze, "want alle inwoners zijn nu al vreselijk bang voor ons."
Jozua 2: 24 Het Boek

Kijk niet slechts naar de werkelijkheid die je voor ogen ziet.
Kijk in de eerste plaats naar God en naar Zijn beloften.
Bekijk je situatie vanuit Gods perspectief.
Dat deden ook Jozua en de verspieders van het land.

Jozua stuurt in Jozua 2 twee verkenners erop uit
om het land en de stad Jericho te gaan verkennen.
Zo op het oog lijkt het een onneembare stad.
Een stad met dikke muren.
Je zou de moed verliezen.

Maar de verkenners komen bij Rachab.
Zij zegt tegen hen:
"Ik weet heel goed dat uw God
mijn land aan u gaat geven.
Wij leven in grote angst voor u;
allen die hier wonen zijn verlamd
door angst en radeloosheid.
Wij weten wat de Heer voor u heeft gedaan.
En daarom zijn wij bang."

God had dit in Deuteronomium 11: 25 reeds aan Mozes gezegd:
"Niemand zal tegen u kunnen standhouden,
want de HERE, uw God, zal schrik en angst voor u uitsturen,
waar u ook gaat, precies zoals Hij heeft beloofd."
Dat is wat de verspieders nu van Rachab te horen krijgen.
En dit is wat ze vertellen aan Jozua.
Ze brengen hem een geloofsverslag uit:
Het hele land is bang voor ons vanwege onze God.

De sterke steden worden in hun perspectief nu klein,
omdat ze zien dat God hen is voorgegaan.
God heeft bij voorbaat de schrik
voor Hem in Kanaän rond gezaaid.
Dat geeft Israël de moed om het land in te nemen.

Die bemoediging is er ook voor ons.
De kracht en invloed van de wereld kan enorm lijken.
Maar God heeft ons Zijn koninkrijk beloofd.
En Christus is ons reeds voorgegaan.
Weet je daardoor bemoedigd.
Zie de dingen vanuit Gods perspectief.
Wees niet bang, God zal je het Koninkrijk geven.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!