28/09/2017

Besnijdenis - God vergeeft

Besnijdenis - God vergeeft














De HERE droeg Jozua in die tijd op 
alle mannelijke Israëlieten te besnijden.
(Jozua 5:2 Het Boek)

God sloot met Abraham en zijn nageslacht een verbond.
Als teken en zegel daarvan moesten de jongetjes besneden worden.
God gebruikte dit teken van de besnijdenis
als aanduiding van het wegsnijden van de zonde.

De omgang tussen God en mens
wordt van de kant van mensen steeds geblokkeerd door zonde.
Maar God van zijn kant ruimt genadig de belemmeringen op.
Daarom is zijn verbond een genadeverbond
en garandeert het de vergeving van de zonden.

De besnijdenis staat symbool
voor de reiniging van de zonden.
God doet de zonden weg van zijn volk.
Hij vergeeft ons onze schuld.
Toen het volk Israël rondzwierf in de woestijn
was het er om de een of andere reden
niet van gekomen om de jongetjes
die toen geboren werden te besnijden.

Na het oversteken van de Jordaan
geeft God Jozua de opdracht om
alle mannen van het volk alsnog te besnijden.
En Jozua deed wat God hem opdroeg.

Zo op het oog leek het volk nu zwak door de besnijdenis.
Maar juist in hun zwakheid lag hun kracht.
God stond aan hun kant, omdat ze trouw uitvoerden wat Hij hen vroeg.
Hij zou zelf uit genade zorgen voor de overwinning.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!