12/11/2014

God beloont vrijgevigheid

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Spreuken 11:24-26


















Mijn kind, ik wil je zegenen.
Ik heb het goede met je voor.
Zoals jij je kinderen het goede wilt geven,
zo verlang Ik ernaar om jou het goede te geven.
Geniet van wat Ik je geef.
Dat doet Mij plezier.

Hou alles wat Ik je geef niet voor jezelf.
Deel uit van wat je van Mij ontvangt.
Pot het niet op, maar geef het door.
Laat Mijn goede gaven door jou heen stromen,
wees geen reservoir waarin alles zich ophoopt.

Je hoeft niet bang te zijn dat je tekort zult komen,
wanneer je vrijgevig in het leven staat.
Als jij geeft, zal Ik jou geven.
Ik zoek mensen die geven aan anderen.
Juist aan hen wil Ik geven.
Leer dat het zailger is te geven dan te ontvangen.
Geluk zit niet in dingen,
maar in het liefhebben van Mij en de mensen om je heen.
Denk niet alleen aan jezelf.
Zie ook wat de ander nodig heeft en voorzie in zijn/haar nood.

Doe wat je kunt en Ik zal je zegenen.
Daag Mij maar uit zoals Ik in de Bijbel al zei.
En je zult zien dat je rijkelijk beloond wordt voor je geefgedrag.
Ik wil door jou heen anderen zegenen.
Ik zegen jou, zodat jij weer tot zegen kunt zijn.
Laat Mij door jou heen werken.
Wees vrijgevig en gul.
Je zult er geen spijt van krijgen.

Naar aanleiding van Spreuken 11:24-26:
24 Mensen die gul zijn, krijgen steeds meer.
Maar mensen die alles voor zichzelf willen houden, komen altijd tekort.
25 Als je goed bent voor anderen, zal het ook met jou goed gaan.
Als je anderen helpt, zul je zelf ook geholpen worden.
26 Als je je oogst voor jezelf houdt, vervloeken de mensen je.
Maar als je je oogst verkoopt, zijn de mensen blij met je.
http://www.basicbijbel.nl/boek/spreuken/11

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!