02/10/2023

Psalm 19 (1): Alles getuigt van God

Hillie Snoeijer, Leef je geloof, Psalm 19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Lezen: Psalm 19

ALLES GETUIGT VAN GOD

Veel mensen trekken er graag op uit in de natuur.
We genieten van een wandeling door het bos.
We genieten van een prachtige zonsondergang.
Zonneschijn geeft glans aan ons leven.
In vakantietijd trekken we erop uit en nemen we de tijd
om elders het landschap en de indrukwekkende bergen te verkennen.
In de natuur komen we tot rust.
Dit alles roept verwondering bij ons op dat zoiets moois bestaat.

Non-verbaal laat heel de natuur de boodschap klinken dat er een God is,
dat de wereld niet per toeval is ontstaan.
In een spraak zonder klank verhaalt de hemel van Gods majesteit.
Het uitspansel roemt het werk van Zijn handen.
Heel de natuur vormt als het ware een levend prentenboek,
dat vertelt over een groot Kunstenaar,
die dit alles heeft bedacht, gemaakt en in stand houdt.
De natuur laat Gods grootheid zien.
Zelfs in de kleinste dingen, die voor ons nauwelijks waarneembaar zijn,
zit Gods wijsheid en schoonheid verborgen.
Hoe groot en machtig is God, die dit alles heeft geschapen.
Hoe wijs heeft Hij alles gemaakt.

Zie en lees het prentenboek van de natuur.
Kom onder de indruk van alles wat Hij heeft gemaakt.
Word stil van verwondering.
Eer God die dit alles heeft gemaakt.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!