16/10/2023

Psalm 21(1): Tot zegen zijn

Psalm 21 Tot zegen zijn, Hillie Snoeijer,  Leef je Geloof

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Lezen: Psalm 21

TOT ZEGEN ZIJN

De koning uit Psalm 21 heeft niets te klagen.
Al zijn verlangens zijn vervuld.
God heeft hem alles gegeven wat hij wenste.
Hij heeft de koning alles gegeven waar hij Hem om vroeg.
Geen wonder dat hij juicht over al het goede dat God gaf.

Veel mensen moeten het met minder doen, of met bijna niets.
Wat een contrast is het dan.
De rijkdom en het geluk van deze koning
en de armoede en ellende van zoveel anderen.
Deze koning kan het leven zingend omhelzen,
maar anderen zijn hun leven niet zeker,
sterven soms al voor ze maar enigszins hebben geleefd.

Waarom deze grote verschillen tussen rijk en arm?
Let erop dat het hier in deze psalm gaat om de koning.
Het gaat hem goed, vanwege zijn roeping en zalving tot koning.
Met alles wat hij heeft en van God ontvangt,
moet hij zich dienstbaar maken aan het volk,
dat God hem heeft toevertrouwd.
De koning is er ten gunste van zijn volk.
In het bijzonder hen die het minst koninklijk kunnen leven,
zullen op zijn royale steun en bijstand moeten kunnen rekenen.

De koning uit Psalm 21 is zo rijk om anderen rijk te maken.
Hij is gezegend om anderen tot zegen te zijn.
Hij ontvangt een lang leven,
om anderen een lang en gelukkig leven te kunnen garanderen.

Nog steeds heeft de één het beter dan de ander.
Rijkdom en bezittingen zijn in deze wereld ongelijk verdeeld.
Laat de rijke van zijn overvloed delen met hen die leven met tekorten.
God zegent niet als een doel op zichzelf.
Hij zegent, zodat je anderen tot zegen kunt zijn.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boekentip: Psalmendagboek  

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!