09/10/2023

Psalm 20: Zeker zijn van God

Psalm 20, Leef je geloof, Hillie Snoeijer
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen Psalm 20

ZEKER ZIJN VAN GOD

Koning David heeft veel te verduren.
Hij heeft te maken met vijanden die hem belagen.
David wil de vrede voor zijn volk bewaren.
Maar is hij in staat zijn vijanden te verslaan?
De vijand is machtig, ze zijn uit op zijn vernietiging.
Hij roept tot God om hulp, om redding voor zijn volk.

En dan klinkt in deze psalm de bemoediging:
Moge de HEERE u verhoren in de dag van benauwdheid,
de Naam van de God van Jakob u in een veilige vesting zetten.
Zoals hoge ontoegankelijke muren eertijds een stad omgaven,
zo omgeeft de naam van Jakobs God de koning.

Wat er ook gebeurt, hoe krachtig de vijand ook mag zijn,
met God als muur om hem heen, kan hij ertegen.
De vijand zal daar niet doorheen kunnen breken.
Ze zullen stuk breken op de naam van zijn God.

Wat een geweldige boodschap krijgt de koning hier te horen.
Het is alsof de overwinning al zeker is.
Hij mag zeker zijn, zeker van zijn God.
Schuilend achter zijn naam zal hij veilig zijn.

Zo'n beschermende muur wil God ook zijn in jouw leven.
Wat er ook gebeurt, wat Gods tegenstander je ook wil aandoen,
met God als muur om je heen, kun je ertegen.
Schuilend achter zijn naam zul je veilig zijn.

God heeft de overwinning al behaald op satan.
Dat heeft Christus voor ons gedaan.
Je bent veilig bij God, God is als een muur om jou heen.
Jij mag zeker zijn, zeker zijn van jouw God.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boekentip: Psalmendagboek  

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!