19/09/2023

Psalm18 (6): Alle lof aan God

Psalm 18, Leef je Geloof, Hillie Snoeijer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen Psalm 18:47-51


ALLE LOF AAN GOD

Wat had God geweldige dingen voor David gedaan.
Hij had hem redding geschonken.
Hij had David bevrijd van zijn vijanden.
God gaf David de overwinning.
God was zijn rots geweest.
Hij had ervoor gezorgd dat David veilig was.

David kan er niet over uit. 
Zijn hart is vol van wat God voor hem heeft gedaan.
En waar het hart vol van is,
daar stroomt de mond van over.

Hij prijst dan ook God en geeft Hem alle lof.
Hij bezingt Gods naam onder de volken.
Hij is zich bewust van Gods goedheid en trouw.
En daar wil hij van zingen onder de volken.
Alle lof en eer is aan God die grote dingen voor hem heeft gedaan.

God deed grote dingen voor David.
God heeft ook grote dingen voor ons gedaan.
Hij gaf zijn Zoon over tot in de dood,
opdat wij het leven mogen ontvangen.
Jezus nam onze zondeschuld op zich,
zodat wij vrij mogen zijn om met God te leven.
Christus redde ons uit de macht van de duivel.
Hij behaalde voor ons de overwinning op de dood.

Laten wij dan ook Davids voorbeeld navolgen.
Laten wij onze dank uitzingen voor God.
Laat het loflied klinken uit jouw mond.
Zing het uit wat God voor jou heeft gedaan.
Prijs zijn grote naam onder de volken.

Zing met heel je hart psalmen voor Hem.
Want God is goed geweest voor jou.
Hij redde jou uit de greep van het verderf.
Wat een God is Hij!
Geprezen zij zijn grote naam!

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!