05/09/2023

Psalm 18(4): God geeft je kracht

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Psalm 18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lees Psalm 18:29-35

GOD GEEFT JE KRACHT

Op je levenspad kom je van alles tegen.
Mooie momenten, maar ook moeilijke dingen.
Wat kun je daar mee worstelen.
Weet dat je er dan niet alleen voor staat.
God staat je bij, Hij geeft je kracht.
Dat ervoer David, dat mag jij ook ervaren.
Dit is hoe David het in deze psalm verwoordt:

U bent voor mij een lamp.
U licht mij bij in het donker.
U bent mijn schild, bij U kan ik schuilen.
Met U kan ik de strijd aan.
Met U ben ik tot vele dingen in staat.
U geeft mij kracht om alles aan te kunnen.
U steunt mij in de strijd. 
Wat God doet is volmaakt.
Ik kan Hem op zijn Woord vertrouwen.
Gods Woord geeft mij kracht en houvast.
Met Hem is geen weg onbegaanbaar.
Want God baant voor mij de weg.
Alleen Hij is sterk als een rots.
Hij is de rots onder mijn voeten.
Hij zorgt ervoor dat ik stevig sta.
Hij leert mij hoe te strijden.
Hij maakt mij sterk en vaardig.

Op die God mag ook jij vertrouwen.
Je staat er niet alleen voor.
God zal ook voor jou de weg banen.
Jou kracht geven en je licht in de duisternis zijn.
Durf het aan met deze God.
Zoek je heil en hulp bij Hem.
Hij zal je bijstaan en je helpen. 
Met Hem kun je de uitdagingen in je leven aan.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!