31/08/2023

Psalm 18 (3): God beloont trouw

Leef je Geloof, Hillie Snoeijer, Psalm 18, God beloont trouw
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen: Psalm 18: 21-28

GOD BELOONT TROUW
 
God is trouw voor de trouwe.
Volmaakt voor de volmaakte.
Zuiver voor de zuivere.
God ziet en beloont reine handen.
Hij redt het vertrapte volk.
Aan mensen die slecht zijn,
laat Hij zien dat Hij hun vijand is.
Hij vernedert de mensen die trots denken,
dat ze Hem niet nodig hebben.

God behandelt ons overeenkomstig hoe wij Hem behandelen.
God beloont met redding wanneer wij voor Hem leven.
Leef zoals Hij dat wil.
Houd je aan de wetten van de Heer.
Wees niet ongehoorzaam.
Mijd het kwaad.
Verlaat God niet, heb Hem lief.
Dan mag je erop vertrouwen,
dat God trouw en goed voor je zal zijn.

Wij zullen van onszelf niet zo snel zeggen,
dat we onberispelijk zijn en rein van handen.
Maar we mogen leren dit David na te zeggen.
Jij mag oprecht en in reinheid van handen leven voor de Here.
Dat wil niet zeggen dat je geen zonden doet.
Integendeel, maar belijd je zonden in oprechtheid van hart.
Bekeer je ervan en richt je hart ten volle op het volgen van de Here.
Streef als David naar reinheid van handen en onberispelijkheid.

David zegt in deze psalm niet: 
Kijk eens hoe goed ik gehandeld heb.
Geen wonder dat God mij beloont.
Hij beseft heel goed, dat hij het aan God te danken heeft,
dat hij niet afgegleden is naar het niveau van zijn vijanden.
De omgang met God maakte dat David onberispelijk kon zijn,
dat hij rein van handen bleef in de omgang met zijn vijanden.
God bekroonde dit door David te redden van zijn vijanden.  

Ook jij dankt je redding en Gods goedheid niet aan jouw eigen daden.
God is het die het goede in jou uitwerkt.
En dat wil Hij belonen door goed voor jou te zijn.
Alle roem is uitgesloten, het is Gods onverdiende zaligheid.
Hij is trouw aan wie Hem trouw volgen.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!