18/08/2023

Psalm 18 (1): Je staat er niet alleen voor

Psalm 18 Je staat er niet alleen voor


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen Psalm 18:1-7

JE STAAT ER NIET ALLEEN VOOR

David heeft tot zijn grote vreugde ervaren,
dat hij niet tevergeefs op God heeft vertrouwd.
Toen hij ten einde raad was, riep hij naar de Here.
Hij vroeg God hem te helpen.
En God hoorde hem en reageerde op zijn hulpgeroep.

David zingt in deze psalm dan ook uitbundig zijn loflied.
Ik heb U lief, Here , U bent mijn kracht.
Here, U bent als een rots voor mij, als een sterk fort.
Altijd bent U mijn bevrijder.
Mijn God bent U, mijn rots, bij U schuil ik.
Achter U, mijn schild, schuil ik weg.
U verkondigt mijn redding en bij U mag ik veilig wonen.
Hij roept het uit: lof zij de Here !
Hij verloste mij van al mijn vijanden.

En jij, kun jij het David nazeggen?
Wat is het een kostbare ervaring, wanneer een mens
door veel moeite en leed heen ontdekt,
dat zijn vertrouwen op God niet tevergeefs is,
dat God nabij was en heeft geholpen.
Dat Hij als rots je vaste grond onder je voeten was.
Dat Hij de burcht was die je mocht binnengaan.
Dat Hij als bevrijder jouw strijd heeft gestreden.
Dat jij kon schuilen bij Hem die je ten volle vertrouwt.

Wat een bemoediging mag dit zijn, ook voor jou.
Je staat er niet alleen voor,
want de HEERE hoort je stem.
Hem heb je voortdurend nodig.
Je mag steeds weer schuilen bij God.
Bij Hem is de enige plek waar je werkelijk steun vindt in het leven.
Hij richt je weer op en komt je bevrijden.
God is al jouw liefde meer dan waard.
Zing de woorden uit deze psalm maar met David mee.
Ik heb U lief, Here, U bent mijn kracht!

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!