24/07/2023

Psalm 17: HEERE doe mij recht

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Psalm 17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen Psalm 17

HEERE DOE MIJ RECHT

Als je onrecht aan wordt gedaan,
dan kan dat een hele worsteling zijn.
Dat merk je ook bij David in deze psalm.
Hij kan het onrecht niet verdragen,
hij kan niet aanzien hoe de goddelozen
schijnbaar aan het langste eind trekken.
Hij smeekt God om een uitspraak.
Om hem recht te doen.

David is ervan overtuigd dat hij rechtvaardig voor God staat.
Hij opent zijn hart voor God,
laat God zijn diepste gedachten maar onderzoeken.
Hij is ervan overtuigd dat Hij niets verkeerds bij hem zal vinden.
Wat een vrijmoedigheid van David.
Hij heeft een zuiver geweten in deze zaak.
Ook jij mag je innerlijk voor God ontsluiten.
Wees eerlijk naar God en houdt niets voor hem achter.
Laat God beoordelen of je zuiver bent in je bedoelingen.
Mocht het niet zuiver zijn, dan kan je op je schreden terugkeren.
Onderzoek jezelf voor God, ga na of je een zuiver geweten hebt.

Je kunt van anderen zoveel onrecht ondervinden,
dat het een beproeving voor je is geworden.
Laat die ervaring je echter sterken in de overtuiging,
dat er diepere waarden in het leven van de mens zijn,
dan materiƫle voorspoed of erkenning door de mensen.
Versta de verleiding om kwaad met kwaad te vergelden.
Doe het goede, bestrijd het donkere met het licht.
Laat het onrecht dat je overkomt,
ertoe leiden dat je dichter bij God gaat leven.
Geef God de ruimte om je door het onrecht heen
te beproeven en te louteren.
Laat je denken niet in beslag genomen worden
door de slechte daden van mensen.
Laat je focus voortdurend op Jezus Christus gevestigd zijn.

Zoals een arend over zijn jongen waakt,
zo wil David dat de HEERE over hem waakt en hem beschermt.
En is dat niet wat wij ook graag willen?
We kunnen het met David mee bidden:
Behoed mij als de appel van uw oog.
Bewaar mij als uw liefste bezit.
Verberg mij in de schaduw van uw vleugels.
Bescherm mij als het kostbaarste wat U heeft.
Bescherm mij zoals een vader zijn geliefd kind beschermt.
Heer, red mij uit de greep van mijn vijanden.
Kom mij bevrijden en laat zien hoe liefdevol U bent.

Roep de HEERE aan.
Dat is het geheim van een christenleven.
In gebed kom je in gemeenschap met je Maker.
Met Hem die je kent, die je helpt en die je troost.
Niets kan je scheiden van de liefde,
welke is in Jezus Christus onze Heer.
Daar mag je nu al van genieten.
En eens zullen we Hem zien van aangezicht tot aangezicht.
Wat een blijdschap en dank zal dat geven.
Aan Hem alle eer!

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!