10/07/2023

Psalm 14: Zonder God leven is dom

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Psalm 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen Psalm 14

ZONDER GOD LEVEN IS DOM

Leven zonder God
Nederland was eens een christelijk land.
Maar dat kun je nu niet meer zeggen.
Velen hebben zich afgekeerd van het geloof.
Ze negeren God of ontkennen zelfs zijn bestaan.
Ze accepteren geen God boven zich die ze zouden moeten dienen.
Ze willen doen wat ze zelf willen en vertrouwen op zichzelf.
Ze zijn op zichzelf gericht en zichzelf tot norm.

De gevolgen
En dat blijft niet zonder gevolgen.
Ze raken het spoor bijster.
Ze dwalen af en komen tot gruwelijke daden.
Ze doen anderen onrecht aan,
ze vervallen tot de ergste misdaden.
We zien het om ons heen gebeuren.
Lees de krant er maar op na.

God ziet het
De HEERE ziet het vanuit de hemel.
Hij ziet het kwaad wat goddelozen anderen aandoen.
Hij ziet het dat ze zich niets van Hem aantrekken.
Hij verafschuwt het en zal dit onrecht niet altijd laten voortduren.
Hij zal ingrijpen en de goeden te hulp komen.
Hij is hun toevlucht en hun sterkte.

God zal rekenschap vragen
Wanneer God zal komen, dan zullen zij die zonder God leven,
overvallen worden door angst en paniek.
Ze ontkenden het bestaan van God, maar ze hadden het mis.
God zal hen rekenschap vragen van al hun slechte daden.
God zal opkomen voor degenen die zij kwaad hebben gedaan.

Richt je hart op God
Wat ben je dom als je meent te kunnen leven zonder God.
Wat is het dwaas om God te verwerpen en Hem te ontkennen.
Laten we dan ook standvastig blijven in ons geloof.
Steeds weer ons hart richten op God en wat Hij van ons vraagt.
Zelfs als de wereld om ons heen God verwerpt,
en we lijden onder de zelfgerichtheid van goddelozen,
laten we vertrouwen op Gods leiding en Zijn liefde,
wetende dat Hij ons zal redden en nooit zal falen.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!