06/07/2023

Psalm 13: Uitzien naar verlichting

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Psalm 13: Uitzien naar verlichting

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen Psalm 13

UITZIEN NAAR VERLICHTING

Soms voelt het leven zo zwaar,
vol van pijn, twijfel en wanhoop.
In die donkere momenten, vraag je je af:
"Hoelang, Heer, zult U mij vergeten?"
Dat is ook de vraag van David in deze Psalm.

Je kunt je overweldigd voelen door zorgen.
De vijand fluistert in je oor.
Maar David weigert zich over te geven.
Hij richt zijn hart en stem naar de Heer.
En dat mag jij ook doen.

Erken je emoties en roep naar God.
Het is oké om eerlijk te zijn,
om je angsten en twijfels uit te spreken.
God wil jouw eerlijke gebeden horen.
Dus roep tot Hem en deel wat er leeft in je hart.

Vertrouw op Gods onwankelbare liefde
Te midden van de chaos en het verdriet
herinner je je dat Gods liefde standvastig is.
Zijn goedheid en genade falen nooit.
Hij zal je niet verlaten, zelfs niet in de diepste put.

Herinner jezelf aan Gods trouw in het verleden.
Denk terug aan de tijden dat God er was,
toen Hij je tranen droogde en je troostte.
Vertrouw erop dat Hij opnieuw zal handelen,
dat Zijn trouw en genade er opnieuw voor je zullen zijn.

Kies voor vreugde en lofprijs, zelfs in het donker.
Besef dat je de keuze hebt,
om te midden van de moeilijkheden vreugde te vinden.
Hef je hart op tot Hem en prijs in je lied Zijn naam,
wetende dat Hij je vreugde zal herstellen.

Vertrouw op Gods verlossing en rust.
Leer te vertrouwen op Gods verlossing,
op Zijn plan dat boven jouw begrip uitstijgt.
Vind rust in de wetenschap dat Hij voor je zorgt,
Zijn goedheid zal je volgen, waar jij ook bent.

Dus zelfs als het leven donker en onzeker lijkt,
blijf je hart richten op de Heer,
vertrouw op Zijn liefde en trouw, keer op keer.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!