13/09/2023

Psalm 18 (5): God maakt je bekwaam

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Psalm 18 God maakt je bekwaam



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lezen Psalm 18: 36-46

GOD MAAKT JE BEKWAAM

Vaak menen we wel heel wat te zijn.
Maar wanneer er moeiten op ons pad komen,
dan bereiken we vaak sneller dan we willen
de grenzen van ons eigen kunnen.
Als mensen zijn wij kwetsbaar.
We kunnen ons zo zwak en machteloos voelen
op momenten dat alles tegen zit
en we te maken hebben met worsteling en strijd.

David kende deze gevoelens ook.
Wat werd hij vaak door vijanden belaagd.
Ze dreven hem in het nauw.
Hij vreesde op diverse momenten voor zijn leven.
Maar hij zocht steeds weer zijn hulp bij God.
Dan ervoer hij hoe God hem steunde.
Dat God hem bekwaamde voor de strijd.
Met God kon hij de tegenstand aan.
Met God overwon hij de vijand.
Dankzij God was hij sterk in de strijd.

Jij mag Davids voorbeeld volgen.
God wil voor jou ook een schuilplaats zijn.
Als je bij Hem schuilt,
dan zal Hij je bekwaam maken.
Hij zal je kracht zijn.
Hij zal je geven wat je nodig hebt
om door die moeilijke situatie heen te gaan.
Hij maakt je strijdvaardig,
zodat je actief jouw vijand zult verslaan.
Met Hem mag je zegevieren.
Met Hem kun jij het leven aan.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof


Psalmendagboek Tim Keller
Boekentip: Psalmendagboek van Tim Keller


Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mij koopt
bij Bol.Com, ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel, bestel je boeken bij Bol via mij.
Je kunt dit doen door via onderstaande partnerlink naar Bol.Com
te gaan.
Hartelijk dank daarvoor! 

Ga naar Bol.Com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!