05/09/2018

Lijk jij op Kaleb?



















Kaleb, hij was een van de 12 verspieders,
die van Mozes de opdracht hadden gekregen
om het land KanaƤn te verkennen.
Nadat ze het land verkend hadden, kwamen de verspieders
met een meerderheids- en een minderheidsrapport.
De meerderheid rapporteerde aan Mozes:
het land ziet er goed uit,
maar er wonen reuzen in het land.
en ze hebben sterke steden.
Hun inschatting was dat ze te sterk zouden zijn.

Kaleb neemt dan ook het woord.
Hij zegt: "Wij kunnen zonder problemen optrekken
en het land in bezit nemen.
We kunnen dat volk gemakkelijk aan."
De andere 10 verspieders blijven stoken onder het volk.
En het volk raakt in paniek en begint zich te beklagen.
Uiteindelijk mogen ze van de HEER het land niet in.

Kaleb, hij valt op tussen de andere verspieders.
Ongeacht de reuzen en de sterke steden,
heeft hij geloof dat het allemaal goed zal komen.
Want hij weet dat God aan hun zijde staat.
Hij is er ten volle van overtuigd
dat God hen het land zal schenken.

Kaleb werd bezield door een andere geest zegt Numeri 15.
Hij bleef God volkomen trouw.
God beloofde daarom dat hij hem naar het land zou brengen.
Hij en zijn nageslacht zouden het in bezit krijgen.
Terwijl de rest van het volk het land nooit zou binnengaan.
Zij zouden allen, op Jozua en Kaleb na, sterven in de woestijn.

Lijk jij op Kaleb?
Laat jij je wel eens afschrikken door wat je ogen zien?
Blijf jij in het zicht van reuzen en giganten op God vertrouwen?
Durf jij de uitdaging aan te gaan,
omdat je weet dat God aan je zijde is
en Hij zal zorgen voor de overwinning?

Wees als een Kaleb.
Stel je vertrouwen volledig op God.
Laat je niet afschrikken door hedendaagse reuzen.
God staat je terzijde, Hij doet je overwinnen.
Strijd de goede strijd van het geloof,
en ontvang het erfdeel wat God je wil geven.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!