23/10/2017

Ik geloof in God de Schepper

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo













De Bijbel begint op de allereerste bladzijde met te vertellen
dat in de beginne God de hemel en de aarde schiep.
Na het lezen van Genesis 1 en 2 blijven er ongetwijfeld
nog veel dingen voor ons onduidelijk,
maar één ding is duidelijk: alles is door God gemaakt,
Hij is de Schepper van het ganse heelal.

Wat kunnen wij genieten van de zee en het strand.
Of van een prachtige wolkenhemel boven het weidse land.
Wie geniet er niet van de schitterende bloemen in het veld?
Zie de sterren, zie de zon en zie de maan.
De bomen, de bossen, de dieren en al wat leeft.
Fantastisch, wat is er veel natuurschoon om ons heen.

En neem dan de mens.
Wat zitten we geweldig in elkaar.
Zo complex, en alles in ons werkt perfect met elkaar samen.
Wonderlijk zoals we met elkaar kunnen communiceren,
hoe we kunnen denken en voelen, hoe we elkaar kunnen liefhebben.
Verbazingwekkend hoe mooi en kunstig de mens is gemaakt.

Sta eens even stil bij Hem die dit alles heeft geschapen.
Heel de schepping toont je haar Schepper.
Het is God die dit alles heeft gemaakt.
Zoals achter ieder muziekstuk een componist staat,
ieder kunstwerk gecreëerd is door een kunstenaar,
zo zit achter heel de schepping de Schepper.
Het is God uit wie alles voortgekomen is.
Hij is de Bedenker van heel de kosmos.
Hij sprak en het was er, alles is er dankzij Hem.

De details van hoe alles geschapen is kennen wij niet.
Ook voor de wetenschap blijft nog veel onduidelijk.
Maar besef dat het uiteindelijk niet gaat
om hoe alles geschapen is,
maar om wie dit alles geschapen heeft.
Het gaat niet om de schepping, het gaat om de Schepper.
Ik geloof in God, de Schepper van hemel en aarde.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!