18/10/2017

God, de Vader























God is Vader, Hij is de Vader van Zijn Zoon Jezus.
Vader en Zoon hebben elkaar lief.
Tussen hen bestaat een hechte en intieme relatie.
Jezus noemde God Zijn Vader.
Hij was er altijd op uit om de wil van de Vader te doen.
Hij zei: niet mijn wil, maar Uw wil geschiedde.

Jezus heeft ons de Vader leren kennen.
Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien.
Door Jezus mogen gelovigen zich ook kind van God weten.
Johannes 1:12 zegt: Want allen die Jezus aannemen en in Hem geloven,
heeft Hij het recht gegeven kinderen van God te worden.
Efeze 1: 5 zegt dat dat vanaf het begin al Gods bedoeling is geweest.

Wanneer je gelooft in Jezus,
dan is Zijn Vader ook jouw Vader geworden.
Dan maak je door Hem deel uit van Gods gezin.
God heeft je aangenomen als Zijn eigen kind.
Je mag weten dat God de Vader nu net zoveel van jou houdt
als Hij houdt van Zijn Zoon Jezus.

Als wij Gods kinderen zijn,
krijgen wij ook wat ons, als Zijn kinderen, toekomt.
We zijn erfgenamen van God geworden.
Wat God aan Zijn Zoon Jezus Christus geeft,
zal Hij ons ook geven lezen we in Romeinen 8:17.
Als wij hetzelfde lijden doormaken als Jezus Christus
zullen wij ook dezelfde heerlijkheid krijgen als Hij.
Daar zorgt de Vader, de Almachtige, zelf voor.

Wat een voorrecht is het om Gods kind te mogen zijn.
Geweldig dat God, de Schepper van hemel en aarde,
vanaf het allereerste begin al mijn Vader wilde zijn.
Dank aan Christus die dit door Zijn lijden en sterven
voor mij en alle gelovigen mogelijk heeft gemaakt.
Ik mag God nu Abba, Vader noemen.
Hij heeft mij aangenomen tot Zijn kind.
Daar zal ik Hem altijd dankbaar voor zijn.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Like en volg Leef je geloof op Facebook:
https://www.facebook.com/Leefjegeloof/
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!