27/02/2017

Mijn genade is u genoeg

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo















God wil zondige mensen genadig zijn.
Het maakt niet uit wie je bent of wat je hebt gedaan.
Niemand is te slecht voor Gods genade.
Gods aanbod van genade geldt voor iedereen.

Genade is geweldig.
Maar soms vinden we genade ook wel moeilijk.
Waarom krijgt de één wel genade en de ander niet?
Waarom niet genade voor iedereen?
En soms lijkt genade niet eerlijk.
Denk maar aan de gelijkenis van de arbeiders.
De baas geeft aan het eind van de dag hetzelfde loon
aan de arbeiders die veel korter gewerkt hebben.
Dat vonden de andere arbeiders niet eerlijk.
Maar ten diepste is dat de kern van genade.
Genade is krijgen wat je niet hebt verdiend.
Dat geldt voor ons allemaal, of we nu al jong genade ontvingen,
of pas aan het einde van het leven, zoals die moordenaar aan het kruis.
We ontvangen allemaal véél meer dan waar we ooit recht op hebben.

Erger je er niet aan wanneer God anderen zijn genade schenkt.
Het kan een obstakel worden om zelf Gods genade te ontvangen.
Denk maar eens aan de gelijkenis van de verloren zoon.
De oudste zoon werd woedend dat zijn vader de jongste genadig was.
Hij kon het niet uitstaan, hij ergerde zich er stevig aan.
Het leidde ertoe dat hij weigerde het feest mee te vieren.
De vader had ook voor hem genade,
maar hij weigerde het in ontvangst te nemen,
vanwege ergernis om de genade voor zijn broer.

God wil jou genadig zijn.
Laten jouw vragen en irritaties je niet in de weg staan
om Zijn genade in ontvangst te nemen.
Leg je ergernis af.
Gun een ander ook Gods genade.
Jij hebt het echt niet meer verdiend dan hij.
Niemand kan zonder Gods genade.

Dank God om Zijn genade.
Dank Hem voor Zijn gunst.
Dank Hem voor de redding in Christus.
Dank Hem, want Zijn genade is je genoeg.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!