16/02/2017

Hebreeën 10: Christus het volmaakte offer

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, christelijk psycholoog Baflo


















Lezen: Hebreeën 10: 1-18 

Hier ben Ik; Ik ben gekomen 
om Uw wil te doen en mijn leven te geven
(Hebreeën 10:9, Het Boek) 

Christus heeft geweldige dingen voor ons gedaan.
Hij gaf Zijn leven als een offer voor ons.
En dat ene offer was genoeg.
Genoeg om ons te redden
en voor eens en altijd af te rekenen met de zonde.

Het bloed van stieren en bokken kon de zonde niet wegdoen.
Dat bloed stelde God niet tevreden.
Daarom kwam Christus als mens op deze aarde.
Zodat Hij Zijn leven als een offer op het altaar kon leggen.
Hij zei: 'Ik ben gekomen om Uw wil te doen en mijn leven te geven.'

Christus deed wat God van Hem vroeg.
Hij stierf eens en voor altijd voor ons.
Door Christus offer zijn onze zonden vergeven.
Zijn bloed heeft ons gereinigd.
Hij heeft ons voor altijd volmaakt gemaakt.

God denkt nu nooit meer aan onze zonden.
Er is geen enkel offer meer nodig,
omdat de zonden vergeven en vergeten zijn.
Wij mogen ons verheugen.
Want we staan nu rechtvaardig tegenover God.
God aanvaardt ons in Christus.

Jij hoeft en kunt het niet met God in orde maken
door het doen van goede werken.
Dat is volstrekt onmogelijk en ook helemaal niet nodig.
Christus offer is voldoende.
Er hoeft niets aan toegevoegd te worden.
God is tevreden gesteld met Christus offer.
Zijn ene offer is voor altijd genoeg
om ons met God te verzoenen.
Het is volbracht.

Wat een rijkdom ontvang je in Christus.
De relatie met God is weer hersteld.
Je mag weer leven met Hem.
Dank U Christus, voor wat U voor mij deed.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof
---------------------------------------------------------------
Boeken nodig?
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Bestel je boeken via mij.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!