20/01/2021

Psalm 7: God zal voor je opkomen


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


God zal ik loven, de Gerechte,
Hij zal voor mij het pleit beslechten.
Nu looft mijn lied in eeuwigheid
des Heren naam en majesteit.

Gereformeerd Kerkboek, Psalm 7:7

Psalm 7 is een klaaglied van David.
Hij schreef deze psalm als antwoord op
de lasterlijke beschuldiging van ene Kus uit de stam Benjamin.
Kus beweerde dat David probeerde Saul te vermoorden,
om zo zelf koning te kunnen worden.
David was hier diep door gekwetst.
In plaats van het recht in eigen hand te nemen en terug te slaan,
schreeuwt David in deze psalm tot God om gerechtigheid.
Bidden tot God is het beste antwoord dat hij kon geven op de beschuldigingen van Kus.
Hij wist: wreek jezelf niet, maar laat het aan God over om recht te doen.
Want God zegt: Mij komt de wraak toe.
Neem niet zelf het heft in eigen handen, maar laat het over aan God.
Vraag Hem het voor je op te nemen en je reputatie te herstellen.
Dat is wat David doet in deze psalm.

David begint deze psalm met zijn vertrouwen uit te spreken in God.
Hij weet dat hij op God aan kan, Hij wil bij Hem schuilen.
God kan hem redden en bevrijden.
David vraagt God dan ook voor zijn recht op te komen.
De vijand heeft ten onrechte kwaad tegen hem in de zin.
David is ervan overtuigd dat hem niets te verwijten is.
Hij is niet uit op de dood van Saul.
Integendeel, hij spaarde hem het leven toen hij de kans had hem te doden.
Daarom doet hij een beroep op God.
Hij smeekt God om het recht openlijk over hem te doen zegevieren.
Hij vraagt om eerherstel ten overstaan van allen.
Hij bidt of God deze slechtheid wil beƫindigen.
Want God is immers een rechtvaardig God.
Hij zal eerlijk oordelen over alles wat op de aarde gebeurt.
God is het die harten doorziet.
Hij kent onze motieven en onze daden.
God toornt over allen die slechtheid doen.
Hij zal recht spreken, Hij zal het pleit beslechten.
En daarom eindigt deze psalm met lof en dank aan God.

Ben jij ook wel eens vals beschuldigd?
Of is jou ten onrechte ook wel eens kwaad aangedaan?
Neem dan niet zelf het recht in eigen handen.
Wend je tot God en vraag Hem je pleit te beslechten.
God zal eerlijk recht spreken.
Niemand zal wegkomen met het onrecht dat hij deed.
Soms grijpt God snel in en stopt Hij hen die onrecht doen.
Zo beschermt Hij zijn kinderen.
Op andere momenten laat God het kwaad eerst nog op zijn beloop.
Wij snappen het vaak niet waarom God dat doet.
Het is om redenen die God alleen kent.
Onschuldige mensen lijden er dan onder.
Maar vergeet niet dat God uiteindelijk recht zal spreken.
Ook al is dat misschien pas na dit leven.
Vroeg of laat zal Hij je pleit beslechten.
Daar mag je zeker van zijn.
Want God is eerlijk en rechtvaardig.
Hij zal eens een einde maken aan alle kwaad,
en recht doen aan allen die onrecht werd aangedaan.
Leg je leven maar in Gods handen.
Je mag bij Hem schuilen.
Hij zal zijn vleugels over je uitbreiden en je beschermen.
Loof daarom Gods rechtvaardigheid.
Zing je lied voor God, de Allerhoogste.

Hillie Snoeijer
Leef je Geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,

ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.

Gun jij mij dit voordeel, bestel dan je boeken via mij.

Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.

Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!