07/01/2021

Gods kracht zichtbaar in zwakheid



 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Psalm 8 bezingt de glorie en macht van God.
Heel de schepping toont de luister van God.
Hemel en aarde spreken wijd en zijd,
tonen het wonder van Gods heerlijkheid.
God gebruikt zelfs het zwakke om zijn glorie te laten zien.
Door zwakke mensen heen beschaamt hij hen die menen sterk te zijn.
Met de stemmen van kinderen en zuigelingen (beeld van het zwakke)
bouwt God een macht op tegen zijn vijanden om hun wraak en verzet te breken.

God die kracht verleent aan de stem van kleine kinderen,
kan ook kracht geven aan jou en mij, midden in onze zwakheid.
Zo zal door onze zwakheid heen Gods glorie schitteren.
Het laat duidelijk zien hoe machtig God is.
Gods tegenstanders en vijanden kunnen niet anders dan zwijgen,
wanneer God krachtig aan het werk is in een anders zwak persoon.

Paulus zien we in 2 Korinthiƫrs 12 worstelen met een doorn in zijn vlees.
Hij smeekt God om het van hem weg te nemen, maar God deed dat niet.
God zei tegen Paulus: 'Mijn genade is voor u genoeg,
want Mijn kracht wordt in zwakheid volbracht.'
Daarom, zegt Paulus, zal ik veel liever roemen in mijn zwakheden,
zodat de kracht van Christus in mij zichtbaar wordt.
Omdat  ​Christus​ mij kracht schenkt, schep ik vreugde in mijn zwakheid.
Want wanneer ik zwak ben, dan ben ik machtig.

Ook jouw zwakheden vormen geen belemmering voor God.
Sterker nog, juist in jouw zwakheid kan God je gebruiken.
Want dan zal des te duidelijker zijn dat het God is die het doet.
Zijn kracht wordt duidelijk zichtbaar als jij zwak bent.
Juist als jij zwak bent, kun je sterk zijn in de kracht van God.
Schaam je dus niet voor je zwakheid, maar vind er vreugde in.
Want juist daardoor zie je hoe wonderlijk en krachtig God in jou werkt.
Roem God om wat Hij doet als jij zwak en kwetsbaar bent.
God, hoe groot en machtig bent U!

Hillie Snoeijer
Leef je Geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,

ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.

Gun jij mij dit voordeel, bestel dan je boeken via mij.

Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.

Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!