19/01/2021

Psalm 6: Heer, red mij, want U bent trouw


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Keer weer en red mijn leven.
Heer, wil mij uitkomst geven:
uw trouw is immers groot.
Wie kan uw naam nog noemen,
uw grote daden noemen
U loven in de dood?
Gereformeerd Kerkboek, Psalm 6:3 berijmd


Psalm 6 is de eerste van zeven boetepsalmen.
David is zich bewust van zijn hachelijke situatie.
Het gaat niet goed met hem.
Hij roept het uit tot God:
O Here, nee, straf mij niet in het vuur van Uw toorn!
Hij smeekt God om medelijden en genezing.
Hij voelt zich zwak, ziek, verward en niet zichzelf.
Hij vreest voor zijn leven.
Hij weet dat hij schuldig staat tegenover God.
In zijn nood roept hij echter tot God om redding en genezing.
Hij beseft dat als God hem alleen rechtvaardig zou behandelen,
zonder genadig te zijn, dat hij door Gods toorn dan zou worden weggevaagd.

David doet een beroep op Gods genade.
Hij roept het uit: Here, keer weer en red mijn leven!
Red mij door Uw goedheid en trouw.
Doe mij niet sterven.
Want dan kan ik niet langer van U getuigen en U om uw goedheid loven.
Wat de oorzaak was van David zijn pijn wordt ons niet verteld in deze psalm.
Maar wat het ook was, hij zocht uitkomst bij God.
Hij smeekt God om hem niet te straffen, maar om redding te schenken.
Hij vertrouwt erop dat God zijn smeken hoort en in zijn genade zijn gebeden zal beantwoorden.

Daar mogen wij ook op vertrouwen.
Wanneer het slecht met ons gaat,
dan mogen ook wij een beroep doen op Gods genade.
Ga in gebed tot God, zoek het bij Hem.
Zoek zijn aangezicht en vraag Hem om redding.
God is vol genade, Hij wil uitkomst geven.
Niet omdat jij dat verdient, maar vanwege zijn goedheid.
Wanneer jij nederig tot Hem komt,
dan mag je erop vertrouwen dat Hij je genadig zal zijn.

Getuig tegenover anderen van wat Hij voor je zal doen.
Vertel hoe Hij je steeds weer redt uit je nood en je te hulp komt.
Loof Hem om de goedheid en genade die Hij jou bewijst.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun jij mij dit voordeel, bestel dan je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!