06/11/2018

Onbevreesd je zonden belijden

Leef je geloof, Hillie Snoeijer: Onbevreesd je zonden belijden
 

















Wij hoeven niet angstig te zijn
om onze zonden aan God te belijden. 
Want Hij is zo trouw en rechtvaardig
dat Hij ons onze zonden zal vergeven
en ons zal reinigen van het kwaad. 
Wij weten dus wat Hij ermee gaat doen
als we met onze zonden naar God gaan. 
We hoeven daarom niet te doen alsof
we niet zondigen en de zonde niet kennen. 
Misleid jezelf niet, maar erken je zonde en belijd ze aan God. 
Dan zal Jezus bloed je reinigen van alle zonde.

Dat God ons vergeeft en ons reinigt 
heeft te maken met dat Hij trouw en rechtvaardig is. 
Jezus stierf voor onze zonde. 
Hij betaalde onze schuld. 
Hij riep het uit aan het kruis: Het is volbracht!
Er heeft genoegdoening plaats gevonden voor de zonden. 
Daarom zal God ons vergeven. 
Jezus heeft daarvoor immers reeds betaald. 
In Gods rechtvaardigheid is het daarom recht 
dat wij dankzij Jezus verdienste vergeving ontvangen. 
God is trouw, Hij zal het daarom ook doen.

Bij het belijden van onze zonden gebeuren er twee dingen: 
God vergeeft ons onze zonden
en Hij reinigt ons van alle kwaad. 
De verdienste van het werk van Jezus 
bestaat niet slechts uit de vergeving van onze zonden. 
Maar ook uit onze heiligmaking. 
Zijn bloed zorgt ervoor dat we eens
rein en puur voor God mogen staan. 
We worden de smetteloze, reine bruid van Christus. 
Wat een vooruitzicht! 
In Christus ziet God ons nu al als heilig en rein. 
Wij zijn het en zullen het steeds meer worden 
vanwege onze reiniging van alle kwaad door Christus bloed.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!