08/11/2018

God voedt ons op



















Vandaag kijken we naar wat Hebreeën 12: 4-13 zegt
over terechtwijzingen van God in je leven.
Ik heb de tekst overgenomen uit de BasisBijbel.
Laat je erdoor aansporen om wat niet goed is in je leven te veranderen.
Doe er iets mee als de Heer je opvoedt en je bestraft.
Doe je winst met de terechtwijzingen die God je geeft.

Maar jullie hebben nog niet op leven en dood tegen het kwaad gestreden. 
Jullie zijn vergeten dat God jullie als zonen en dochters toespreekt en aanmoedigt. 
Hij heeft gezegd: "Mijn zoon, doe er iets mee als de Heer je opvoedt en je bestraft. 
Verlies er niet de moed door. 
Want Hij doet dat omdat Hij van je houdt en omdat je zijn kind bent geworden." 
God behandelt jullie dus als zijn kinderen. 
En elk kind wordt toch door zijn vader opgevoed en bestraft? 
Als je niet door Hem opgevoed en bestraft wordt, 
ben je kennelijk niet zíjn kind, maar het kind van iemand anders. 

Bovendien: we hebben óók gehoorzaamd aan de opvoeding van onze aardse vaders. 
En we hadden respect voor hen. 
Dan moeten we toch nog veel méér gehoorzamen 
aan de opvoeding van de Vader van onze geest? 
Want dan zullen we leven. 
Want onze aardse vaders hebben ons een aantal jaren zo goed mogelijk opgevoed. 
Maar onze hemelse Vader weet wat wérkelijk goed voor ons is. 
Hij voedt ons op met de bedoeling dat we net zo volmaakt zullen worden als Hij. 

Als Hij ons bestraft, is dat op het moment zelf niet fijn, maar pijnlijk. 
Maar uiteindelijk levert het iets goeds op. 
Want als we aan de opvoeding van onze Vader gehoorzaam zijn, zal Hij blij met ons zijn. 
Wees dus flink en pak jezelf aan. 
Leef zoals God het wil. 
Dan zal je geloof niet zwakker worden, maar juist sterker. 
Net zoals zwakke benen die goed gebruikt worden, sterker worden.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!