14/11/2018

Jouw ideale leefomgeving

Leef je geloof, Hillie Snoeijer, Jouw ideale leefomgeving


















De mens is bedoeld om te leven
in de tegenwoordigheid van God.
Vissen leven in het water.
Een ijsberg floreert het beste in het poolgebied.
Een kameel is toegerust om te leven in de woestijn.
En zo is de mens bedoeld om te leven in Gods tegenwoordigheid.
Dat is onze ideale leefomgeving om tot volle ontplooiing te komen.

Adam en Eva begonnen hun leven in het paradijs.
Daar leefden zij met God.
Daar kwamen zij volledig tot hun recht.
Maar door de zonde moesten zij weg uit het paradijs.
En dat had grote gevolgen.
Ze misten Gods heerlijkheid staat er in Romeinen.
En dat had grote impact op hun leven.

Haal een vis uit het water en hij zal het niet overleven.
Haal een mens uit de tegenwoordigheid van God
en hij zal sterven, eerst geestelijk maar uiteindelijk ook fysiek.
De mens is niet bedoeld om te leven zonder Gods tegenwoordigheid.
Op allerlei manieren probeert de mens deze situatie te overleven,
maar hij is uiteindelijk ten dode opgeschreven.
We zullen het beste gedijen wanneer we leven met God.

God wil bij de mensen wonen.
Door de zondeval was dat niet langer mogelijk.
Toch hield God vast aan Zijn voornemen om bij de mensen te wonen.
Daarvoor gaf Hij Zijn eigen Zoon.
Jezus heeft door zijn dood en opstanding
het leven met God weer mogelijk gemaakt.
Door Jezus kan Gods Geest in ons wonen.

Wil jij leven als een vis in het water?
Zoek dan Gods nabijheid in je leven.
Geef je leven aan Jezus en geloof in Hem.
Dan zal Gods Geest in je komen wonen.
Dan leef je weer in Gods tegenwoordigheid.
En dat is zoals je leven bedoeld is.

Hillie Snoeijer
Leef je geloof

Boeken nodig? Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/product
dat jij via mijn site koopt bij Bol.Com,
ik een deel van de verkoopopbrengst ontvang.
Gun mij dit voordeel en bestel je boeken via mij.
Ga via onderstaande knop naar Bol.Com.
Hartelijk dank daarvoor!

Koop bij bol.com

1 opmerking:

  1. Vissen spelen een grote rol in de bijbel. Vissers bijvoorbeeld.

    Zonder God kunnen wij niet leven idd.

    Tot later.

    BeantwoordenVerwijderen

Populaire posts:

Steun Leef je geloof met je aankoop bij Bol.Com

bol.com Partner Koop bij bol.com
Ik ben partner van Bol.Com.
Dat betekent dat voor ieder boek/produkt dat jij via mij koopt bij Bol.Com,
ik daar een kleine provisie voor krijg.
Gebruik de "Koop bij Bol.Com"-button om naar de site van Bol.Com te gaan.
Bedankt voor je bestelling via mij!